Sport

Publicerad 17 december 2008 Uppdaterad 17 december 2008
Textstorlek 1 2 3
Artikelserie:

Läs också

Den slovakiske målvakten, som vid ett par tillfället sagt i media att han vill lämna klubben, har nu fått sin vilja igenom.

Den slovakiske målvakten, som vid ett par tillfället sagt i media att han vill lämna klubben, har nu fått sin vilja igenom.

Fotograf:
Markus Sandin

Krizan lämnar Modo Hockey

Karol Krizan har gjort sitt i Modo Hockey. Den slovakiske målvakten, som vid ett par tillfället sagt i media att han vill lämna klubben, har nu fått sin vilja igenom. Kontraktet bröts i dag.

Relaterat

Artikelserie

Läs också
"Jag vill lämna Modo"2008-12-06

- Vi har jobbat en längre tid för att lösa det här, säger sportchefen Erik Holmberg i ett pressmeddelande.

Klubben uppger att kontraktet bryts för att Krizan inte "följt de ramar och riktlinjer som finns för alla i föreningen."

- Han har kört sitt eget race och gjort sig omöjlig i föreningen, säger Holmberg. Dessutom har han sagt att han vill lämna föreningen och det har naturligtvis inte förbättrat situationen som sådan. Vi kan bara inte acceptera saker som skett.

Klubben kommer nu tills vidare att ha Michal Zajkowski och Niklas Svedberg som målvaktspar.

Publicerad 17 december 2008 Uppdaterad 17 december 2008
Textstorlek 1 2 3

Senaste kommentarerna:

Skrivet 20 dec 2008 16:20 jeppe (Ej registrerad)

Det är ju j*****t konstigt att skicka iväg Tobias Wiklund och behålla Pierre Hedin,säger allt om Modo hockey idag,börjar bli ruskigt likt åren efter guldet 79 tyvärr.Alla ni som tycker Harald Luckner var pest och pina slå er för bröstet nu och gnäll inte över tabell läget.Tycker det är fruktansvärt att se likheter mellan Freddan och Pirro men som dom säger äppet faller inte långt från trädet

Skrivet 19 dec 2008 22:55 Kjelle (Ej registrerad)

Hej igen
Tips till Rindell
Skola om Fredrik Warg till back. Bra spelsinne, bra skott.
Låt Hedin spela offensiv back tillsammans med klippan Timander.
Första kedjan given, andra Svarten, Salle och nyingkanadicken, tredje Steen, Yetman o Snellman (sista chansen), fjärde en brunkarline med Molinder, Toukko och Forsberg.
Hur övriga backpar skall formeras beror på .Hållberg (skadad eller ?)
Det blir max 3 backpar just nu, ny back måste ovillkorligen in pga att
Timander får ej överbelastas till det yttersta Måste finnas kräm kvar till kommande slutspel, Ecke här mådte börsen öppnas på vid gavel.
Målis Zacke några matcher (var inte rädd att prova Dahlberg. Träningar måste ge en hint).

Ber om ursäkt om jag glömt nån spelare.
Detta är eg en Krizan-blogg men varför inte .......
Nu kör vi, Heja MoDo.

Skrivet 19 dec 2008 19:01 Emma G (Ej registrerad)

Om detta är rätt eller fel är svårt att säga. Själv har jag inte sett Krizan som problemet utan våra backar, inte minst nr 35. Tycker det är tråkigt att han lämnar oss men om han nu inte kört efter Modos-linjer så är det inte annat än rätt. Tack för allt Krizan, det har varit kul att ha dig i Modo!

Skaffa riktiga backar Modo, som kan hjälpa Zacke i mål, för ett lag som är utan backar vinner knappt om man murat igen målet.

Skrivet 19 dec 2008 18:40 lena (Ej registrerad)

Lycka till Krizan . Du är värd ett bättre lag än MoDo !!

Skrivet 19 dec 2008 15:19 Kjelle (Ej registrerad)

Hej på er i Foppaland
Är lite brydd på tränarvalet. Det är inte många år sedan han var i S-vall. Gjorde bra ifrån sig i Mora men detta var främst spelarnas förtjänst, de lyckades med lagandan och fick tom de två Hossa att ge järnet åt båda hållen.
MoDo behöver en tuff tränare som dessutom är psykolog.
Detta med långa kontrakt till hemvändare är både bra och dåligt. Det dåliga måste botas med nån prestationsmätning.
Eckes värvningar i år främst Mora-finnarna o Snellman måste bero på dålig rådgivning av tränaren samt dålig egen scouting.
Hedin o Hållberg har verkligen underpresterat. Hedin borde få en offensiv backroll, han var fantastiskt bra i Modo innan han drog iväg som proffs.
Krizan har varit för ojämn och agerandet under matcher har varit dåligt, han verkar alltid skylla på andra, inte på sig själv. Nollibakenfokuserad dvs engagemeng minskar när han släppt in ett mål. Definitivt rätt beslut att skicka iväg honom.
Spelartrupp är stark, 2009 ger många poäng. Heja MoDo.

Skrivet 19 dec 2008 13:42 micke (Ej registrerad)

skit tidning som inte vågar ha med mina kommentarer
skriver man nå negativt o gulle modo är det kört men skit om timrå går bra.....väldigt konstigt

Skrivet 19 dec 2008 09:53 Blade (Ej registrerad)

mäh aså ni måste ju skojja med mej..
Ni måste verkligen gilla att ta bort mina kommentarer :D

allt ja skrev denna gång var att han inte ska snacka om att hedman måste träna upphandlederna..han är ju lika bra som timander i backen snart...bara snäppet sämre men han kommer nog komma ikapp snart..
modo kommer nog förlora mer nu då han far till VM om nu inte zuccarello kommer tillbaks och gör målen och assisterna som ingen i modo kan tydligen...

Ta bort denna nu da och jag vill veta varför...de jag alldrig får.. :D

Skrivet 19 dec 2008 07:43 Larra (Ej registrerad)

Rob! För mig är Karol Krizan den bäste oavsett vad du svamlar om!!

Skrivet 19 dec 2008 01:21 H Lundin (Ej registrerad)

Hur bra som helst att Zacke får chansen. Krizan vet vi alla är grym när allt stämmer men som situationen är i modo nu kommer det aldrig riktigt funka med krizan i kassen. Känns som att allting osynkar backarna och honom emellan å då spelar det ingen roll hur duktig han är om samspelet med backarna falerar.

Nä nu är det verkligen zackes tur och visa vad han går för! Detta har han varit värd i många år...man kan tycka att han inte tagit riktigt chansen när han fått den men det är inte alltid lätt att leverera när man får nån strömatch då och då. Det ska man ha i beaktning! Nu får han i lugn och ro växa mer och mer i sin roll!

Kört hårt Zacke!

Skrivet 18 dec 2008 23:01 Mia (Ej registrerad)

Krizan tack för din tid i MODO. Du har verkligen gjort bra ifrån dig. Lycka till i fortsättningen.

Skrivet 18 dec 2008 22:31 Tomas i Göteborg (Ej registrerad)

Daniel Larsson.... Önskar verkligen Erik Holmberg signade (eller hyrde) killen direkt från Detroits farmarlag... Är talangfull men redan bra! Han kan dessutom knappast vara nöjd med att lira i farmarlaget..

Daniel Larsson, Erik!

Skrivet 18 dec 2008 21:57 Skäggfest (Ej registrerad)

Svedberg har gjort det bra i Huddinge!

Men nu kommer ju Hasek till MoDo...

Skrivet 18 dec 2008 20:37 jörgen (Ej registrerad)

Jag tycker att alla ska tänka efter noga, under vilken coach var Krizan grym? JO, LUCKNER, NI VET HAN MED EN SPEL IDE OCH ETT FÖRSVARSTÄNK INTE MED NÅN FINSK RAGGAR HOCKEY,TUTA KÖR LÄMNA SISTA UTPOSTEN ENSAM ,undrar hur många 2 mot 1, 3 mot 1 Krizan har haft emot sig i år?

Skrivet 18 dec 2008 19:40 Peter (Ej registrerad)

Jag kan hålla med om att Hedin inte duger men i den här tråden så skulle jag vilja att sanningen kommer fram om Krizan. Det finns fler som inte duger, Hans Jonnson har inte gjort mer ett par tre bra matcher de senaste två åren. Men ni som vet något föreslår jag går in på
https://www.flashback.info/showthread.php?t=736122&page=321
Ingen censur.

Skrivet 18 dec 2008 18:51 Jönsson (Ej registrerad)

måste ju finnas en anledning till att han vill lämna?

inga backar som hjälper till utan han får kämpa själv..
sen håller jag med att nr 4 och 35 bör man nog fundera på vad dem gör i klubben?

men i hela taget så är det i dem högre leden de bör rensas och få in nya och fräscht tänkande?!!


Skrivet 18 dec 2008 15:44 202 rad2 plats3 Lars Nilsson (Ej registrerad)

Det verkar som om de flesta kommentarerna är sanningen på spåret.
Krizan har visserligen inte kommit opp till den nivå han tidigare visat, men det prekära tabelläget kan han då inte lastas för. Hur ska framtiden se ut? Zacke håller INTE som förstemålvakt i elitserien, och Svedberg är ett väldigt oprövat kort.Följande borde göras omedelbart:
Köp fyra enkelbiljetter till finlandsfärjan. Synd bara att Södertälje tog Jim Brithen. Han är förmodligen inte spelarnas förstaval pga att han kräver 100% på såväl träning som match. (Det finns för många överbetalda spelare som glider omkring)
Skicka Pierre Hedin till LN91.(Han borde kunna hålla div 1 nivå något år till)
Skaffa en etablerad förstemålis. ex Norrena
Handla en elak back av Lance Wards kaliber.
Få fart på glidare som Svartvadet, Warg mfl. Kunnandet finns, men viljan???
Låt Viktor Hedman träna upp handlederna så vi slipper alla fladderpuckar.
Hittills är det få som får godkänt. Endast Sundström och Timander som ALLTID är bra:

Skrivet 18 dec 2008 15:42 Inte är det årets tränares fel (Ej registrerad)

Det ligger nog inget i vad du säger om tränaren....Förra årets lag var ju i konflikt med Harald, minns en time-out i slutspelet ifjol där ingen spelare på bänken lyssnade och de spelare som var på isen åkte inte ens dit! Nä, problemet är djupare än så, våra kära hockeyarbetare behöver titta sig själva i spegeln, fem spelare som tar i per match räcker inte...

Laget ifjol spelade dåligt, inget spelsystem, ingen kamp, men vi vann uddamålsmatcherna, för Krizan var bra. Sista månaden har Krizan spelat dåligt och då syns det oinspirerade insatserna så tydligt i resultatet.

När det här lagets spelare börjar jobba hårt för varandra igen, då kommer det att hända grejor, och sparkandet av Krizan var det bästa som kunde hända. Krizan tänkte bara på sig själv...

Skrivet 18 dec 2008 14:56 Va? (Ej registrerad)

De uttalande Ecke gjort är att hela laget har presterat sämre än förväntat, han har väl aldrig skyllt resultatet på en enskild spelare!

Vad har Ecke skyllt på Krizan? Jag har aldrig hört Ecke kritisera Krizan för de prestationer han gjort, har du?

När en målvakt utrycker att han vill lämna laget för att målvaktsstatistiken är dålig för hans personliga karriär, då tycker jag den spelarens ego har passerat en gräns för vad man kan tillåta av en professionell spelare!
MoDo behöver inte sådana spelare...Inte ens om de heter Krizan!!

Skrivet 18 dec 2008 14:15 Peter (Ej registrerad)

Som någon antytt tidigare så släpps inte inlägg med den verkliga orsaken fram. Mod, kan det stämma? Jag provar själv med en analys och ser om det kommer igenom. Krizan är en riktig surpuppa och går inte att bänka, håller inte tider, struntar gemensamma aktiviteter och på det, lite för mycket spånken. Dessutom har han uttalat att han inte vill stanna i Modo. Allt sammantaget räckte för att Ecke, Jerry, Svarten, Hedins, m.fl gemensamt ansåg att nu fick det vara nog.

Skrivet 18 dec 2008 13:52 4x4 (Ej registrerad)

Ja detta visar åter igen Modos inkompetenta ledning.
Men Den riktiga krisen är ännu inte uppnådd den kommer nog när Krizan har hittat en ny klubb och när han då får möjligheten att delge oss sin syn på det hela.
Hoppas att detta skit lag med dess alla patetiska "kappvändande" supportrar hamnar i kvalserien.

Skrivet 18 dec 2008 13:44 Jeppe (Ej registrerad)

Håller fullständigt med dig,svarten och warg har ju verkligen levt upp till förväntningarna och framför allt HEDIN och HÅLLBERG elitseriens största rundningsmärken,så börja titta på vilka som varit inne på flest baklänges mål.Tack för sm-guldet Krizan och lycka till

Skrivet 18 dec 2008 12:21 La (Ej registrerad)

Tråkigt att det skulle behöva gå så här långt och att krizan skulle få den stora smällen trots att de inte bara är han som står bakom alla bekymmer. Det är ju hela laget i sig och naturligtvis ledningen.

Lycka till i fortsättning Krizan!

Skrivet 18 dec 2008 11:06 Krizan uttalande var helkass (Ej registrerad)

Krizan spelade helt fantastiskt i två-tre säsonger. I år har laget stora bekymmer och då uttalar han sig "jag vill lämna MoDo, detta är inte bra för min karriär". Snacka om soputtalande, när är en enskilds karriär viktigare än hur det går för laget, att Ecke och Svarten försökte släta över detta och få Krizan med på noterna och spela kvar är helt otroligt, han skulle ha gått på direkten. Krizan hade slutat kämpa för MoDo och sina lagkamrater, när jaget är större än laget är man helkass! Orsaken att Ecke inte vill ha massa utalanden är nog mer för att skydda Krizan (som ändå gett oss ett guld) än att skydda sig själv och föreningen!
För övrigt, krislaget Frölunda har vänt uppåt och krislaget Modo kommer också att göra en vändning uppåt var så säkra.

Skrivet 18 dec 2008 09:16 KanMAnÄlskaNånPåAvstånd?Jaa (Ej registrerad)

Hoppas nu att ALLA ni som tycker och verkar veta ställer upp på MoDo och framför allt stödjer vår nya 1:e MV Zacke.
Ge honom allt stöd och ni ska se att han kan bli riktigt bra ! Han är redan bra men har ju bara fått smulor från Karols julbord så kör hårt nu Zacke och ge alla negativa FANS?? en rejäl näsbränna.

Jag vill SE massor av skyltar med ZACKE på och vill höra ännu mer sånger och ramsor om ZACKE! GO MODO!!!

En som ser på ca 70 mils avstånd men PPV är ju min väg att stödja MoDo.

Skrivet 18 dec 2008 08:04 Trogen Modoit (Ej registrerad)

Tack Krizan för SM-guldet, det kommer dröja tills vi får ett nytt.
Du har gjort ett kanon jobb .Det är ett
lagspel och vem som än tar din plats måste övriga killar också börja spela hockey. Lycka till i framtiden.

Skrivet 18 dec 2008 01:11 Gym råttan (Ej registrerad)

hyffsad kriz i MoDo werner sluta krizan få sparken!! va händer i MoDo när slutar svarten eller salle för så sjukt är det.. va händer i modo igentligen?? utan Krizan så är vi allsvenskan så är det med den saken, vi kunde ha haft kiprosoff eller henke i målet å de ha inte gått så mycke bättre.. för med dom mediokra backarna vi har så blir det ju så.. ingen tacklas bara hakas åk lite vatten skidor missa markeringarna totalt... skydda målvakten rensa bort returer och kunna offra sej ha vare helt obefintligt nästan, vi behöver en ward,en phil, en douglas murray de hade sutte fint som kan röjja bort slyn framför målet,timmander å hedman hasse jonsson när han e frisk gör ett bra jobb,men resten skippa julmaten och ät gröt, God jul krizan lycka till!!! tack för guldet och en härlig tid i MoDo!!!

Skrivet 18 dec 2008 01:06 Jonnny Depp (Ej registrerad)

Grattis !!!!!!!! till målvaktsjobbet Zacke... hoppas du får mer hjälp av dina backar "kycklingen o rundningsmärket" och sist men inte minst "vilse i pannkakan" än vad Krizan fick.

Kvalserien nästa ?....SUCK

Skrivet 18 dec 2008 01:05 Hans (Ej registrerad)

Jag vet inte om det var rätt eller fel att låta Krizan gå. Jag tror att det är väldigt få av alla "tyckarna" som har något bra underlag för sina tvärsäkra åsikter. En annan synpunkt: Visst är det väl hela laget som bör delta i försvarsspelet eller har jag fel ? Jag har tittat på elitseriehockey i många år och tror att jag har lärt mig det. Nästan alla "tyckarna" talar bara om hur dåliga backarna är. En sak tror jag att man kan säga. Tränarna har inte lyckats få laget att spela ett bra försvarsspel på sistone även om det till "syvende og sidst" är spelarna som ska göra det. Om det dessutom är så att Krizan inte vill eller kan smälta in i laget så kanske det var rätt att låta honom gå. Han ska ha tack för all fantastiska insatser han gjort för laget. Jag tror och hoppas att mitt kära MODO reser sig och går långt i slutspelet.
Heja MODO !

Skrivet 18 dec 2008 00:50 gure (Ej registrerad)

Om kedje- och försvarsspelare gjort sitt jobb skulle Krizan gjort resten och laget därmed återfunnits i serietoppen. Nu är så inte fallet. Krizan är ett nytt Wernblomfall. Både Krizan och Wernblom har visat ett hjärta för klubben som ingen av de övriga spelarna förmått göra - med undantag för Timmander och Sundström!

Den viktigaste uppgiften för klubbledningen nu är att ersätta Rindell med en tränare med både erfarenhet och pondus. Detta bör ske utan dröjsmål!!

Förhoppningsvis skulle en sådan tränare kunna få fart på flera av primadonnorna som under lång tid enbart ägnat sig åt piruetter! Självfallet skulle det betyda mycket om truppen dessutom tillfördes ett par backar av högsta klass.

Det gäller nu för klubbledningen att agera snabbt!!

Skrivet 18 dec 2008 00:46 Forza MoDo (Ej registrerad)

Ett otroligt stort tack för dina insatser i klubben Karol. Utan dig hade vi sannolikt åkt ur säsongen 05/06 och vi hade inte haft skuggan av en chans att vinns guldet 2007.

Att du utses till syndabock när sportchef Holmberg värvat Jonasén, Tolsa, Snellman, Toukko och Kurvinen på två säsonger är mycket beklagligt.

Ecke; vänligen rannsaka ditt eget agerande och överväg nog om du är rätt person och har rätt kompetens att ta klubben ur den kris den nu befinner sig i.

Skrivet 18 dec 2008 00:42 Tråkigt (Ej registrerad)

Krizan ska ha ära för sin gångna storhet, men det sätt som han agerat på på slutet har gjort att man tappat all respekt för honom.
Håller med om att försvaret rått för det mesta på slutet, men kanske har "målvaktskrizen" påverkat...

Skrivet 18 dec 2008 00:27 kovalchuk (Ej registrerad)

du, det är inte krizans fel varför ni ligger där ni ligger... kolla på backarna, kolla på forwardena... typ när modo förlorade mot frölunda med 6-3 eller vad de va, hade krizan räddat 38 J***A skott. inte en från laget förutom Zajkovski kom fram och tackade krizan efter matchen...
ni kommer se att det itne bli någon skillnad i laget.. eller jo kanske nu lite grann då zucarello kommer tillbaka men han är f*n inte hela laget..

Skrivet 17 dec 2008 23:31 Kebbe (Ej registrerad)

Krizan var som han spelade de två första säsongerna den bästa målvakten i Klubbens historia, men hans spel och attityd ifjol och iår håller inte alls samma klass. Visst har hela laget spelat dåligt försvarsspel men Krizans attityd gillar jag inte, byter ut sig själv och större filmare i ES får man faktikst leta efter. Men även jag vill givetvis tacka Krizan för Guldet och många härliga räddningar och målet mot Lillebror. Sen att gå ut och kritisera laget i media sånt finns inte. Innan julgröten är en ny 1:a målvakt klar, jag tippar Ahonen. Sen vänder vi på det här. Längtar till slutspelet....

Skrivet 17 dec 2008 23:24 Mogge (Ej registrerad)

Tycker Per Hägglund slog huvudet på spiken i sin krönika idag.Byt ut "slipsnissarna" mot hockeykunnigt folk,då kanske det blir lugn och ro i föreningen.Tycker att Färjestad verkar ha en väl fungerande organisation.
Angående Krizan så kan han väl inte lastas helt för MODO;s katastrofala
försvarsspel,oftast helt utlämnad själv,men nu är det historia,nu gäller det att se framåt.Kom igen nu och knyt nävarna i byxfickorna.
Lycka till

Skrivet 17 dec 2008 23:24 TW (Ej registrerad)

Precis - jag tycker att Hägglund fick till en riktigt bra krönika (synd att kommenterandet togs bort på den artikeln, så jag tar gärna tillfället i akt att säger det här!). Det enda jag vänder mig mot är att skylla på slipsnissar och ekonomer. Se hellre till de förutsättningar, satsningar och resultat man uppnår. Och vilka kvaliteter som ledare som finns där. Men lagbygget är självklart i fokus och där träffar ju Hägglund helrätt. I Brynäs för något år sedan var felet att man saknade företagsledare. Modo skulle nu sakna idrottskunnande. Båda är lika fel!

Skrivet 17 dec 2008 23:22 Larsson (Ej registrerad)

Tänk att det ska vara så lockande att slå på den som redan ligger! Det är många som har åsikter (gnäll) när det går tungt, men få har något konstruktivt att komma med. Det handlar ofta om rykten, halvsanningar och rena osanningar som "går runt" bland folk och till sist har det som sagts upphöjts till sanning. Kom med fakta ni som snackar om svågerpolitik, kom med exempel ni som snackar om gnidighet, vad gör styrelsen och ledningen för att förtjäna epitetet slipsnissar? Kom igen! Nu har ni chansen att förklara er! Eller är det så att ni egentligen inte har en aning om saker och ting?

Skrivet 17 dec 2008 22:58 westing (Ej registrerad)

Tycker MoDo gör helt rätt som låter Krizan gå som han själv vill.Man får inte fälla sådana utalanden(jag vill lämna MoDo) mitt under säsong och tro att allt ska vara som vanligt efter det.

Skrivet 17 dec 2008 22:58 TW (Ej registrerad)

Mitt tips är att om du räknar antalet kommentarer som är "borttagna", så får du en ungefärlig uppfattning antalet kommenterande individer som mycket väl vet vad det handlar om, om varför Krizan får gå. Denna censurering av moderatorn må vara påkallad av hygienskäl men det skulle samtidigt ställa Modos agerande i rätt dager. I själva verket finns sanningen redan spridd - utom på denna site. Det vore bra om den blev offentlig - för Modos skull!

Skrivet 17 dec 2008 22:53 Vip granne (Ej registrerad)

Första gången jag skriver något sånt här. Men nu är "råttet mågat", som Per Ledin en gång uttryckte sig. Håller med sign. Vipare + frågar sig hur man kan behålla dom finländska rollspelarna 4, 13 och 81 som inte visat någon av de kvalitéer de värvades för. De som kallar Karol för föredetting har ni sett nummer 35?? ´Tycker även att Harri skulle fått valt en oberoende andretränare själv. Skall nr 30 bli 1:e målvakt blir platsen bredvid sign Vipare tom. Tycker att Svedberg skulle spelats in som 2:e målvakt redan ifjol. Nu tycker vissa att jag ej vet vad som försigått utanför isen i Swedbank. Men efter att troget ha suttit många år bakom Modos spelarbås har man sett och hört en del. Lycka till i ny klubb Karol du är Modos bäste målvakt genom tiderna!!! Samt lycka till i framtiden Modo Hockey, vi får glömma det här året, och komma igen med nya friska krafter över hela linjen.

Skrivet 17 dec 2008 22:47 Mogge (Ej registrerad)

Tycker Per Hägglund slog huvudet på spiken i sin krönika idag.Byt ut "slipsnissarna" mot hockeykunnigt folk,då kanske det blir lugn och ro i föreningen.Tycker att Färjestad verkar ha en väl fungerande organisation.
Angående Krizan så kan han väl inte lastas helt för MODO;s katastrofala
försvarsspel,oftast helt utlämnad själv,men nu är det historia,nu gäller det att se framåt.Kom igen nu och knyt nävarna i byxfickorna.
Lycka till

Skrivet 17 dec 2008 22:42 #72 (Ej registrerad)

Well, det är ju inte bara vi skribenter här på allehanda.se utan många fler som utsett MoDo till höstens fiaskolag och trott på högre placering än nuvarande och vad tyder egentligen på en radikal förändring i nuläget?
MoDos ikon Foppa hade i hockeykväll beska kommentarer om spelarnas agerande när Krizan fick besök nära kassen, men han kanske också är okunnig om MoDos spel? Och visst är det kvalitetsskillnader på Krizan vs Zajkowski, varför skulle annars den förstnämnde vara förstemålis mer frekvent? Nej, det är bara att hoppas att somliga nyförvärv börjar leverera mål, att fler spelare tar mer ansvar på banan och börjar tacklas rejälare också och visar vilja för publiken, för åtminstone det kan man ha när kunnandet inte räcker till i övrigt. Och framförallt att försvarsspelet börjar likna ett försvarsspel men så länge nr 2, 4 och 35 får så mycket istid så tror jag kommer fortsätta se knasigt ut, eller så är plusminusstatistiken felaktig den också...

Skrivet 17 dec 2008 22:33 H Viklund (Ej registrerad)

Klockrent av foppa i hockeykvälls hockeyforum: "man ska stå upp för sin målvakt på isen". jaha säger några då, men om man i laget inte gillar målvakten? ja då säger jag: VÄX UPP sitt inte å sura i båset som småbarn för att ni inte gillar målvakten utan visa att ni är män som vill vinna matcher och gå ut och gör det som krävs för att vinna!

Skrivet 17 dec 2008 22:27 Scania (Ej registrerad)

HaHa heart of hockey...
Redan förra året skulle man satsat på de yngre målvakterna som är hungrigare!

Skrivet 17 dec 2008 22:25 Tänk lite (Ej registrerad)

Tack Karol!!

Tänk om alla i Modo kunde vara lika smart som våran hjälte Magnus Wernblom, Och kliva åt sidan när man märker att det inte fungerar som det är tänkt. Men iofs skulle vi inte ha många spelare kvar.

Skrivet 17 dec 2008 22:11 Mammis (Ej registrerad)

Bra jobbat Krizan,du har jobbat stenhårt!Men alla kommer väl till ett vägskäl.....Dina backar ¨har inte gjort sitt heller(förutom Timander!)Nu blir det nya gnistor;både för dej å Modo...Hoppas Zajkovski kan mantla,och föra oss vidare.Nåt måste hända för att vända,hoppas allt blir till godo för oss som håller på Modo!Å alla ni andra;sluta va så elak å kall,huvudsaken dom vinner i vårat `stall`....I love MODO!!!!!!!

Skrivet 17 dec 2008 22:05 Linus (Ej registrerad)

Kung Karol! Du är bäst och kommer alltid vara det! Lycka till med resten av karriären :)

Skrivet 17 dec 2008 21:56 Tojje (Ej registrerad)

Jag säger bara de......De är fler än en spelare i ett hockey lag....Om alla jobbade, ja då skulle de se betydligt bättre ut....
och då menar jag JOBBA

Skrivet 17 dec 2008 21:46 Johan b (Ej registrerad)

The Truth, The Whole Truth , And Nothing But The Truth, men det slutar inte med A-Laget , det börjar med knattarna.

Skrivet 17 dec 2008 21:44 JULTOMTEN (Ej registrerad)

KAROL KRISAN JAG VILL HA ETT UPPROP FÖR DEJ!!!! du är den bästa målvakt vi haft genom tiderna det var du som räddade ett guld till modo efter 30 års torka.Nu när andra såsar i klubben är det du som får ta stryk ÄR DET DETTA SOM KALLAS HEART OF HOCKEY !!!!!!!!.

Skrivet 17 dec 2008 21:36 P. Forsberg (Ej registrerad)

Grymt skönt att han lämnar Modo! Vad jag hört så har han aldrig varit nån lagspelare och de gånger som han suttit bänkad som 2:e målis så har han inte stöttat och peppat den som står eller de övriga spelarna utan bara suttit och sett sur ut. En sån vill man inte ha i laget även om han gör riktigt bra matcher ibland. Nä, satsa nu på de andra målvakterna som är mer "hungriga" och med lite mer vilja från utespelarna och bättre coachning så vänder det nog snart. Lycka till Modo!!

Skrivet 17 dec 2008 21:33 En som älskar MoDo (Ej registrerad)

Rob!Är det inaveln som har talat??Krizan omotiverad??Jo tjena!Vart har backarna varit??Men dom är väl helt fredade förstås.Snacka om enögd.

Skrivet 17 dec 2008 21:21 Snart är ni nere i Div. 1 (Ej registrerad)

Jag tycker dom kan kicka hela laget samt styrelse, ledare och alla som jobbar på kansliet etc., den enda dom ska ha kvar är Skröder, en norrman som har visat mer Modohjärta än alla andra tillsammans. Heja Skröder.

Skrivet 17 dec 2008 20:50 Rob (Ej registrerad)

Bästa målvakten i Elitserien någonsin ??? Ta inte i så du spricker Larra. Snacka om enögd...... Beter man sig som Karol gjort denna säsongen är man knappast värd en sån titel. Visst i sina bästa stunder var och är han en världsmålvakt. Men sen då??? Nu vill han själv lämna svågerklubben o spela nå´n annanstans. Ingen har väl undgått o sett hur omotiverad han varit i år. Han e inte nöjd o Modo är inte nöjd. En omotiverad målvakt är inget o ha.
Tack för guldet Karol o lycka till Svedberg o Zacke

Skrivet 17 dec 2008 20:40 Jonas (Ej registrerad)

Ta gärna reda på fakta innan du häver ur dig saker: senast jag kollade var publiksnittet bra, ~6300?, fantastiskt bra i en liten stad som Örnsköldsvik! Publiken har sannerligen inte svikit, men nu börjar vi väl bli lite otåliga...
Jag misstänker att MoDo, liksom de flesta andra seriösa företag, har interna spelregler som de anställda måste följa. Saknar ni kanske det där du jobbar? Följs inte dessa bör det bli konsekvenser. Jag tycker Karol varit magnifik och Modos bäste målvakt genom tiderna, men nu verkar det inte fungera längre. Det syns tydligt att det saknas harmoni i gruppen. Förhoppningsvis kan den återvända! Att folket gnäller och skyller på ledningen är klassiskt, varför inet försöka använda din negativa energi till något positivt och själv försöka få till en förändring i Modo? Du verkar veta vad som krävs...

Skrivet 17 dec 2008 20:38 LasseA (Ej registrerad)

Avgå ecke innan du kört ner laget i allsvenskan.
Snacka om fel person på helt fel plats.

Tack Karol!!

Skrivet 17 dec 2008 20:30 Mats (Ej registrerad)

I ena halvan av ditt inlägg dissar du alla som gnäller, i andra halvan gnäller du själv om samma saker. Smart...

Och du säger att publiken ska ge spelarna det stöd de är värda och det är ju faktiskt just det som händer. Spelarna är inte värda mer...

Skrivet 17 dec 2008 20:24 Lill-Strimma (Ej registrerad)

Modo till division 1 norra B. Forza Timrå!

Skrivet 17 dec 2008 20:09 Hehe (Ej registrerad)

Hoppas Nr 4 och Nr 35 också säger något i Expressen...............Undrar vad Ecke gör med dom ......hehe!

Skrivet 17 dec 2008 20:09 matz (Ej registrerad)

ja inte kan man som målvakt bli bra när han har såna backar omkring sig, karln har ju många gånger varit desperat, det säger allt när man värvar spelare som förra året åkte ut,men man kan ju inte bara leva på en kjedja, backar som själv spelar sig fast sig själv i egen zon, slå omöjlig puckar till medspelare för att rädda sig själv, tre backar bort och en fyra fem forwards, som bara åker och gömmer sig, omöjliga att nå. Sedan är det väl inte helt friskt i ledningen heller, det är synd om tränaren, han kan inte prestera med detta matrial, nu är det dags för Jerry att agera- snabbt annars går det dit där det är mkt varmt.

Skrivet 17 dec 2008 20:04 Mathilda (Ej registrerad)

Tack Krizan för att du hjälpte oss till SM-GULDET! Lycka till!!

Skrivet 17 dec 2008 20:00 Abyss (Ej registrerad)

Tråkigt slut för Krizan i Modo. Bäste Modomålvakt genom tiderna, men vill han inte spela för Modo så är det ohållbart i längden. Frågan är vad som händer nu? Ecke säger på hemsidan att "vi har ett målvaktspar som vi tror stenhårt på". Känns inte helt trovärdigt. Zacke har visat med sin attityd att han inte är en förstemålvakt. Han är nöjd med att öppna båsdörren. Matchen mot Färjestad understryker det. Men nu får han chansen att visa att jag har fel. Jag kan bara inte tro att spelarna inte är motiverade att kämpa. Alla på den här nivån hatar väl att förlora !. Hoppas att "krampen" släpper mot Luleå.
/ En som hatar att förlora i korpen !

Skrivet 17 dec 2008 19:58 Rolly (Ej registrerad)

Jag håller med dig BOSSE...

Skrivet 17 dec 2008 19:51 M H (Ej registrerad)

Vilken tur att det är så många här som verkar ha full insikt i vad som händer inom Modo som förening och lag. Det måste man ju ha eftersom man kan gå ut och tvärsäkert tycka till i detta ärende. För är det så att ni inte vet helt o fullt vad som verkligen ligger bakom att Krizan inte längre spelar för Modo är det läge att knipa igen. Jag vet det inte,så jag ligger lågt med min dom i målet. Sedan är det väl klart för dom flesta att nåt inte står rätt till i klubben och man kunde ju önska en lite öppnare attityd från Ecke så slapp man den här typen av tragisk spekulationsstorm. Alltid Modoit!

Skrivet 17 dec 2008 19:47 Tzarskaya (Ej registrerad)

Lyssna nu! Det blir ingen kvalserie för modo. Dom är för bra för det. Dom har bara en djup svacka, men är fortfarande ett lag som kommer att slåss om guldet. Eller är jag helt ute och cyklar och är en optimist utan dess like? Var nog bra att Krizan lämnar oss. Hoppas på mera tuffhet ifrån styrelsen och bänka/kicka minst 2 backar som jag tycker har hållit allt ifr elitserieklass. Tack

Skrivet 17 dec 2008 19:43 peje (Ej registrerad)

Zajkowski kommer aldrig bli en toppmålvakt i elitserien, inse det! Krizan högstanivå är överlägsen Zajkowskis.

Skrivet 17 dec 2008 19:41 micke (Ej registrerad)

en blind bäver hade hållit nollan mot timrå förra matchen

Skrivet 17 dec 2008 19:32 Glenn (Ej registrerad)

Snälla snälla ! Gör er av med lite fler spelare "utlänska" samt nån back och ersätt med juniorer. Det kan inte bli sämre!

Skrivet 17 dec 2008 19:29 christoffer (Ej registrerad)

jag längtar tills sm-gludet finns i hamnen igen!

Skrivet 17 dec 2008 18:59 christoffer (Ej registrerad)


17 dec 2008 13:27 Ida (Ej registrerad)

Jag sitter och läser ala era komentarer och fattar inte en sak. Ni klankar ner på Michal Zajkowski som varje gång han fått chans tagit och gjort bra av den! Nästan varje gång han stått i mål så har vi vunnit...
Skäms på er !


hahahahah, det var årets.. dom har vunnit 1 ända match den här säsongen när han har stått, och har sämst räddnings prosent i hela elitserien och det är över 30 målvakter..

Skrivet 17 dec 2008 18:56 christoffer (Ej registrerad)

SERIÖST! det är ju bara gammlingar som sitter och snackar skit om modo på hemma matcherna, visa hjärta och visa modo killarna att dom är värt allt stöd! gör så dom får gåshud innan match som det var mot timrå guld året.. mer konfetti, blinkande lampor(som allehanda arragerade ihop) riktigt bra, mer skrik och allt som kan tänkas, kom igen nu, jag är övertygad om att det kommer vända om hedin och kurvinen bänkas eller låna ut dom till kb65.. och det är väl på tiden att köpa en back om INTE 2 stycken..ni klarar aldrig ett långt slutspel med truppen ni har nu, jag förstår inte riktigt hur ecke tänker när han bara låter tiden rinna iväg.! och en bättre målvakt än krizan? c'moon, haha, krizan är bäst. inget snack om saken,

Skrivet 17 dec 2008 18:50 markus (Ej registrerad)

Jag blir så ledsen när ecke holmberg sitter och uttalar sig om något han inte har en aning om.. helt sanslöst vad vi på jobbet skrattade åt hans uttalande idag! ojojoj,.. du kanske tror på att du har gjort rätt men då har du faktiskt fel, 2 spelare som lämnat modo under bara halva serien, det visar verkligen vilken energi ni har i laget och föreningen, skrota hedin och kurvinen och köp in 2 stora bra backar så äör vi på topp igen, men tror inte ecke kommer komma så långt i sitt tänkande.. jag såg fram emot att slåss om sm-guldet, nu ser jag fram emot lite spänning i kval serien! det vänder fort.. har inga mer ord för modo hockey i dags läget, bara pinsamt upträdande från ecke.. modo har 2 vassa femmor som ska vara elitseriens bästa efter jul, men det kommer faktiskt inte funka eftersom dom har så dåligt försvarsspel/powerplay/boxplay som knappt skulle funka i division 4

Skrivet 17 dec 2008 18:46 Ove Rytter (Ej registrerad)

Dagens i-landsproblem, alla kategorier.

Skrivet 17 dec 2008 18:38 Highway (Ej registrerad)

Målvakter gör sällan mål på motståndare. Väldigt ofta står det 0 eller 1 i Modos målprotokoll och det kan inte skyllas på målisen. Föreningen lider för närvarande av betydligt större kval än målvakten vilket också uttalandena visar i detta fall. När ska man rannsaka sitt eget agerande? Tror inte spelare och tränare är så usla egentligen. De saknar bara motivation uppifrån.
Lycka till Modo, men det lär bli en dipp ner i kvalet innan herrar på täppan vaknar till ordentligt.

Skrivet 17 dec 2008 18:38 Lasse (Ej registrerad)

Detta är ju helt otroligt!! Har folk svårt att fatta! INGEN HAR TVINGAT BORT KRIZAN FRÅN MODO!!!! HAN HAR SJÄLV VALT ATT LÄMNA KLUBBEN!! ÄR DET SÅ SVÅRT ATT FATTA!!! Om jag på mitt jobb skulle gå ut i tidningarna och kritisera mina arbetskamrater för att göra ett dåligt jobb skulle jag omedelbart få sparken. Den interna kritiken ska man föra fram internt. Oavsett om han har rätt i sak eller inte gjorde Krizan fel och på det sättet undergrävde han ytterligare sin position i klubben. Detta handlar inte om svågerpolitik, folk i ledningen hos MODO, girighet, självgodhet eller annat svammel som förts fram här i kommentarerna. Åter igen: KRIZAN HAR SJÄLV STRAFFAT SIG BORT FRÅN MODO!!!!!

Skrivet 17 dec 2008 18:27 Oldman (Ej registrerad)

Nu är det bara . Pierre Hedin, finnarna, Freddan jerry och samt Ecke att avgå då.. För vad har dessa herrar gjort för MoDo? Inte mycket.
Visa hjärtat för klubben och sparka samt avgå innan det är försent!

/ Mvh Oldman

Skrivet 17 dec 2008 18:18 Frustrerad (Ej registrerad)

Har en känsla av att det förekommer en hel del nepotism (av latinets nepos = barnbarn, nevö, avkomma, på svenska även kallat svågerpolitik) inom Modo hockey. Det kan bara inte vara en enda spelares fel, (Krizan) att det sett så bedrövligt ut på isen, ända sedan Wernblom slutade. (så här i efterhand undrar man ju varför han slutade egentligen?) Nej det måste vara något annat som ligger bakom det som skett. Har sportchefen, vd'n och framför allt styrelsen lyssnat på tränare Rindell's önskemål? Har han fått den uppbackning som han borde? Har han fått några nya spelare när skadelistan var som längst? Skulle inte tro det, utan här ska det snålas och sparas. Med så många VD'are i styrelsen som Modo hockey har, borde väl någon av dem veta att man inte kan spara sig ur en kris. Konsekvenserna nästa säsong kan bli ödesdigra med tanke på sponsorer och lågkonjukturen. Vem vill sponsra Modo och vem vill överhuvudtaget gå och se på hockey, när Modo spelar som de gjort på slutet?

Skrivet 17 dec 2008 18:11 Pekka (Ej registrerad)

Hur länge skall ledningen i Modo få sitta kvar och bestämma som i ett diktatoriskt samhälle. Krizan sparkas (för att han inte följt Modos regler - vilka??) Här sitter Modo på sitt sparade pengakapital i tron att det skall öka. Inga pengar satsas på effektiva och erforderliga värvningar. De gamla (spelarna) stötarna hänger kvar, överbetalda, lågpresterande. Publiken sviker, publiken sviker enormt! Varför - Jo, naturligtvis på grund av att Modo är en enorm besvikelse! Det har väl ni i ledningen märkt, eller..Sittplatser 220 kr, skrämmande! Tänk om, Modo! Detta spelåret ser ut att bli det sämsta på många decennier. Kanske det behövs ett reningsbad inom klubben, för att sedan ta nya tag med ny ledning! Jerry, Holmberg; ert förtroendekapital är skakat!

Skrivet 17 dec 2008 17:59 DIF (Ej registrerad)

Tjofaderittan, där stack han. När lämnar nästa den sjunkande skutan?

Skrivet 17 dec 2008 17:47 Danne (Ej registrerad)

Modo genomsnits ålder 103 , inte undre på att det blir så här,rensa bland gubbarna,utan Krizan hade guldet aldrig funnits,man blir stum,hela modo känns infecterad from dom minsta upp,plant skolan????hjärta????dags att tänka om , totalt.

Skrivet 17 dec 2008 17:42 Joppe (Ej registrerad)

Det blir många som får går om man hävdar gamla meriter....

Skrivet 17 dec 2008 17:39 Karamell (Ej registrerad)

Ja nu kommer det inte vara kul att se Modo längre då den bästa målvakten försvinner !
Hoppas du får det bättre Karol,god Jul och lycka till i framtiden!

Skrivet 17 dec 2008 17:35 Mats (Ej registrerad)

I see... Bara man håller nollan mot ett sådant brögäng så innebär det att man är bra flera matcher i sträck? Nej han får gärna hålla nollan mot något bra lag för att man ska höja honom till skyarna..

Skrivet 17 dec 2008 17:33 Highway (Ej registrerad)

Målvakter gör sällan mål på motståndare. Väldigt ofta står det 0 eller 1 i Modos målprotokoll och det kan inte skyllas på målisen. Föreningen lider för närvarande av betydligt större kval än målvakten vilket också uttalandena visar i detta fall. När ska man rannsaka sitt eget agerande? Tror inte spelare och tränare är så usla egentligen. De saknar bara motivation uppifrån.
Lycka till Modo, men det lär bli en dipp ner i kvalet innan herrar på täppan vaknar till ordentligt.

Skrivet 17 dec 2008 17:20 IRRE (Ej registrerad)

Jättetråkigt!
men som flera andra redan sagt så hatar ju karol att förlora,så jag förstår hans uttalanden.Men självklart måste man hålla sig inom de ramar som en ledning har.
Så nu har Modo tappat två otroligt viktiga profiler i Karol och Werner.Gäller att försöka få laget på fötter igen-få tillbaka självförtroendet i laget!
Och vi som inte bor i Ö-vik finns på plats och lyfter laget i både Gävle,Södertälje,Stockholm och Linköping.Så kom igen MODO!! Finns alltid chans till slutspel.

Skrivet 17 dec 2008 17:14 alltid modoit (Ej registrerad)

När det gick dåligt för Modo tidigare, med flera förluster på rad, så tyckte en del lr ganska många, att den första som skulle gå var Krizan, nu är han borta och då låter inte reaktionerna vänta på sig. Nu ska han vara kvar iaf. *suck*. Självklart har han varit duktig inte tu tal om det, men en målis är ju inte hela laget. Visst kan Zacke spela bra det har han ju bevisat gång efter annan.

Skrivet 17 dec 2008 17:10 Idag är det sorg. (Ej registrerad)

Kunde inte ha skrivit det bättre själv,klockrent!!!

Skrivet 17 dec 2008 17:09 Wikegård (Ej registrerad)

Men en målvakt som står på knä isf som Krizan ligga på isen och simma måste väl ändå vara ett fall framåt? Krizan har varit suverän tidigare men trots storspel har man alltid haft hjärtat i halsgropen när Krizan dragit ut på nån sina eviga utflykter, gjort aviga räddningar samt lagt sej ner och legat kvar alldeles för länge!

Nä ta chansen Zacke! Det är din tur nu!

Skrivet 17 dec 2008 17:05 Likgiltig (Ej registrerad)

Jaha...men om alla som inte gör vad de ska i klubben ska få sparken så har vi ju en gigantisk utrensning på gång. Varför inte börja uppifrån? BYT LEDNING! Upp till medlemmarna nu att få till en ändring och välj in nytt folk med ny attityd i ledningen.
Undrar just hur Modos ledning skall försvara sig när publiken skall se kval-hockey i vår? Är det en följd av finanskrisens också?
Skit samma, man är likgiltig...

Skrivet 17 dec 2008 16:59 Larra (Ej registrerad)

Det är märkligt att sportchefen själv får säga vad han vill till pressen,men inte spelaren,väldigt oproffsigt att spy galla över någon som redan ligger,nä för mig sjönk du till den djupaste dy botten ecke och Jag tycker att du ska ta konsekvensen själv av misslyckandet och avgå.

Tack Karol för SM-Guldet som Jag aldrig trodde att Jag skulle få uppleva och lycka till i din fortsatta karriär,för mig är du den störste målvakten av alla någonsin i elitserien.

Skrivet 17 dec 2008 16:58 AJ (Ej registrerad)

Om laget inte har förtroende för Krizan är det bara att bita i det sura äpplet och gå vidare. Krizan var fantastisk, men nu är det hög tid att bygga nytt. Ett lag kämpar och offrar sig för varandra om man litar på sina medspelare.

Skrivet 17 dec 2008 16:57 falcon (Ej registrerad)

Visst är det tråkigt när någon får lämna klubben. Förhoppningsvis finns det välgrundade orsaker till detta. Guldsäsongen 06-07 så vill jag bara säga att utan Karol Krizan hade detta inte varit möjligt ! Men ....det är historia nu. Oavett vilken sista utpost som finns så måste det finnas ett försvar ( backar ) värt namnet. F.n klarar dagens backuppsättning inte av vare sig försvarsspel eller uppspel. Hur ser det t.ex. ut i p.p ????? Jag vill inte utmåla mig som någon expert, men det jag sett av laget denna säsong varslar om en kvalserierepris mot Rögle a`la 1989, när MoDo på ett turligt sätt lyckades vinna med ett skott från vänsterposition som styrdes in från skaftet på en Röglebacks klubba. Jag tror att resultatet blev 4-3 till MODo. Kolla med Hasse Andersson, han vet ! Hur går ansvariga vidare för att skapa möjlighet för lagets framgång ? Ni bör väl känna förväntningarnas vindar vina , så stå upp och rannsaka ej själva, organisationen runt laget håller inte för SM-slaget !

Skrivet 17 dec 2008 16:54 Skrolan (Ej registrerad)

Jag tycker att Krizan har varit bra i målet. Men vill han sluta i modo så måste han få det. Det är massa snack om varför han slutar och inte. Men nu är det andra målvakter som får visa upp sig är dock tveksam om dom håller måttet. Men laget måste börja spela bättre, spelare som Fredrik Warg och Pirre Hedin får väl börja skärpa sig annars hoppas jag att det blir alsvenskan nästa. Jag hoppas att MODO kommer i gen och hittar samarbetet och farten under skridskorna. Börjar bli tveksam om MODO kommer till slutspel, Upp till bevis....

Skrivet 17 dec 2008 16:45 Modo fan (Ej registrerad)

Hm.... detta är nt bra

jag hopaps att krizan går till ngn annan elitserieklubb och håller tätt så får ecke känna vilken skitdrag han gjorde

Skrivet 17 dec 2008 16:38 Larra (Ej registrerad)

Är det du ecke??

Skrivet 17 dec 2008 16:28 Den enarmade banditet ture svamp (Ej registrerad)

jag vet inte va det är som gör att målet ser så stort ut när Zacke står..han är bara 2 cm kortare och 4 kg nättare än Krizan ändå har han ett huve kvar till ribban när han går ner på knä...jag tycker att Zacke ska fortsätta i Björklöven där han faktiskt är bra. TACK KRIZAN hoppas du får många julklappar!

Skrivet 17 dec 2008 16:26 Sussie (Ej registrerad)

Otroligt hur man kan vräka ur sej allt detta om Karol, han har ju ändå gjort så mycket för klubben, vi fick ju ett guld med honom...Han är den bäste målvakten genom tiderna i klubben..Sen att han inte vill vara kvar, måste ju ändå bero på någonting? Eller hur?Det är bara att tacka han för tiden han har varit i klubben.. Och önska han lycka till i en annan klubb, sen även önska Zacke och Svedberg lycka till, hoppas ni lyckas nu..Nu är det bara att kämpa vidare grabbar... Visst ska det spelas om guld i år igen... MoDo for ever....

Skrivet 17 dec 2008 16:19 ABC (Ej registrerad)

Jag tror som många andra att problemet finns i toppen hos Modo.
Girighet lönar sig aldrig! Trevligt bemötande, där inte enbart pengar har betydelse är viktigare än ni tror. Rensa nu och bygg nytt i styrelse och bland chefer. Det finns andra som kan, även om man inte är Ö-viksbo.
Självgodhet och hålla varandra om ryggen har jag fått nog av. En grupp blir aldrig starkare än dess svagaste länk. Jag lider med laget. Stor Modoit.

Skrivet 17 dec 2008 16:18 Besviken supporter (Ej registrerad)

Man börjar undra vem som förstör lagandan, den stora förändring från förra säsongen är trots allt tränaren.

Krizans fall är att han vill vinna, och hatar att förlora. Han tappade sin behärskning och därigenom hans uttalande i pressen.

Istället för att försöka göra något åt det stora problemet, väljer Ecke att använda sig av syndabocken Krizan.

Nä ta nu ett bra beslut och avskeda Rindell, han är inte rätt person för MoDo.

SM-Guldet kan vi nog glömma, men förhoppningsvis slipper vi kvalserien!

Skrivet 17 dec 2008 16:10 Mikko Leinonen (Ej registrerad)

Varför skriver vi om "Zacke" som är den som ska stå i framtiden ? Han har ju inte bevisat att han är någon 1:e keeper ......!!!!!
Nä nytänkande krävs = Svedberg ska vi ge chansen , precis som Brynäs gör med Markström .
Jag tycker "Zacke" har bevisat vad hans morot är ,,,, genom att inte lämna MODO tidigare ...utan bara nöja sig med att vara 2:a bakom Karol????
Vi behöver en vinnare där bak !!!!!!! Satsa på Svedberg ....

Skrivet 17 dec 2008 16:01 Larsson (Ej registrerad)

Jag förstår faktiskt inte vissa kommentarer här inne. Många verkar tro att Krizan tvingats bort från föreningen. Det är ju faktsikt precis tvärtom! Det är Krizan själv som vill bort från MODO! Sedan är det många besserwissers som uttalar sig tvärsäkert om tillståndet i klubben utan att egentligen veta ett dugg om sakernas tillstånd. SKÄRPNING. Jag hoppas och tror att detta sluter samman gruppen av spelare och att de vill visa att de kan bättre. Sedan säger jag som jag sagt många gånger förr: ni som surrar om kvalserien ska verkligen bli påminda om er dumhet när MODO spelar slutspel till våren! Lita på det!!!!

Skrivet 17 dec 2008 16:00 B.. (Ej registrerad)

Lycka till i fortsättningen Krizan....Nu tar vi nya tag och ser framåt och positivt på det som komma skall.....Hoppas att vi som åker upp till Luleå får se en bra match och att inte detta har påverkat laget alltför mkt..Ät mera pepparkakor folk, o bli snällare...Varför måla f*n på väggen omedelbums ??.. ge Zacke m.fl chansen; innan alla spydiga kommentarer haglar över hockeySverige..

Skrivet 17 dec 2008 16:00 Göteborg (Ej registrerad)

GOD JUL Karol, Kommer aldrig glömma dej ! Du är den störste målvakten i Modos Historia !

Skrivet 17 dec 2008 15:54 10 mil norrut (Ej registrerad)

Jag har sett Zacke under hans tid i löven - han har gjort ett jättejobb och förtjänar verkligen den här chansen - grymma räddningar och håller för trycket även i skrapt läge - Lycka till Zacke och tack för din tid i löven Jag tror inte att ni kommer att bli besvikna...

Skrivet 17 dec 2008 15:53 Stefan N (Ej registrerad)

Vilken match tänker du på då??!!

Skrivet 17 dec 2008 15:52 Yatzee (Ej registrerad)

Hoppas Krizan får ett nytt kontakt i en annan klubb, för en målvakt kan inte jobba själv, det behövs ett par backar som stöd, men det har inte riktigt funnits i modo på slutet.
Hoppas Zacke får visa vad han går för och att resten av modo spelarna också gör det, annars är nog guldet låååångt borta.

Skrivet 17 dec 2008 15:49 Glenn o Jocke (Ej registrerad)

Tack för allt du gjort under dessa år Krizan! Vi kommer alltid minnas dina år i klubben, med SM-GULDET som höjdpunkt! Du har varit helt fantastisk i MoDo under åren. Lycka till i framtiden!

Skrivet 17 dec 2008 15:42 Abbe (Ej registrerad)

Zacke ?????????????????????????????????????????????

Skrivet 17 dec 2008 15:33 lena (Ej registrerad)

Finns en hel del latoxar i MoDo som lever på sina namn. Som spelat bedrövligt en längre tid.Allt kan inte skyllas på målvakten eller tränaren. Behövs en riktig utrensning i lagen .

Skrivet 17 dec 2008 15:27 Gunnargnäll (Ej registrerad)

Självklart tycker jag att de är hemskt att Modo tappar en av sina bästa spelare i modern tid, men jag kan inte låta bli att tro att detta är rätt val.
Men utan att säga för mycket skulle jag verkligen vilja höra Karols version också, jag tycker de är fegt och fel av Ecke att gå ut i ett pressmeddelande där han kritiserar och kastar skit på krizan, när krizan är förlagd med munkavel, så han har ingen chans att försvarar sig.
Modo kommer inte börja må bra igen förän man rensar lite i ledningen också, modo har för mycket enkelspåriga ledare som borde skämmas.
Frågan är vad man ska göra nu, om man ska lita på Zacke, ja varför inte, men samtidigt, varför inte försöka locka över Norrena?
Kommer han till Modo vet han att han blir första valet, i LHC har han en mer meriterad målvakt att ta upp kampen med.
Ska bli intressant att följa denna fortsättningen.
Och jag hoppas att vi inte hört de sista från Karol Krizan, mannen som var en av de stora männen bakom SM-Guldet.
Alla lycka till dig

Skrivet 17 dec 2008 15:24 Micke (Ej registrerad)

Tack för allt Krizan, du var och är bäst! Kommer aldrig att glömma dig!

Och det är väl lika bra att lämna WO i matcherna framöver, då räknas väl resultatet som 0-5 och då håller man ju nere målskillnaden åtminstone. Inte för att Zacke och Svedberg är dåliga, utan för att ledningen hittar sin "syndabock" mellan stolparna trots att lagets backar spelar sämre än en påse jordnötter. Utan hjälp från backarna spelar det ingen roll om det så är Martin Brodeur i sitt livs form som står i målet, målvakten kan inte vinna matcherna på egen hand speciellt inte när försvaret är totalt obefintligt hela tiden och målvakten får möta ständiga lägen som 3 mot 1 eller 2 mot 0...

Men backarna, och en stor del av den övriga truppen med, är väl heliga för de är ju i många fall "egna produkter" och det är väl viktigare att grannpajken får "spela" än att ha folk som gör rätt för lönen. Svågerpolitik i sin sämsta form...

Skrivet 17 dec 2008 15:21 Peje (Ej registrerad)

Och du tror inte att en stor del av hans spel är beroende av att ha ett någorlunda stabilt försvarsspel runtomkring sig. Se på Stefan Liv, han har alltid legat i topp i målvaktsligan men nu då HV´s försvalsspel varit dåligt (inte lika bedrövligt som Modod) så ligger han i botten i den ligan tillsammans med Krizan.

Visa Krizan lite respekt för han är trots allt kanske modos bäste målvakt genom tiderna. Det modo har saknat i två säsonger nu är ett par backar som kan använda sin fysik o hålla rent framför mål. Det är alldeles för vekt försvar i modo. Modoledningen har skjutit sig själv i foten dessutom med sina budgetvärvningar (Zucarello undantaget). Undrar hur mycket publiksnitt de tappat som beror på det sportsliga (en del beror på finanskris/lågkonjunktur), hoppas dom besparingar de gjorde på värvningar verkligen täcker detta.....

Skrivet 17 dec 2008 15:13 Tyckaren (Ej registrerad)

Undrar om Erik Holmberg och några andra toppstyrda i styrelsen ringer och klagar på biljettförsäljaren, när tåget spårat ut? Nej Krizan var ett lämpligt offer i denna jantelagsstyrda hockeyklubb. Här ligger nog problemet på en annan nivå. Måtte det nu gå bra för Zajkowsjki, jag vet att Niklas Svedberg också är en riktigt duktig målvakt. det här bådar inte gott om man inte gör något på högre nivå. Ska bli högintressant och se hur övriga i laget reagerar ute på isen i fortsättningen.

Skrivet 17 dec 2008 15:11 TIK (Ej registrerad)

Nä visst, du hade säkert hållit nollan mot Timrå...

Skrivet 17 dec 2008 15:09 S-O Gradin (Ej registrerad)

Folk snackar om att byta ut topparna. Vi har nyss tagit SM-guld för sjutton. Hur går det för HV, Frölunda, Färjestad mfl. Det är ju bara Luleå och SAIK som överraskar positivt. Och byta mot vadå? Har ni några förslag annat än gnäll.
Krizan har varit en fantastisk målvakt i Modo. Tack för det. Nu stöttar vi Zacke och ber utespelarna att sluta tro att det ordnar sig utan kamp. Vi börjar med Luleå och Frölunda och sedan tar vi resten!!

Skrivet 17 dec 2008 15:06 BLP (Ej registrerad)

Kanske dags att du vaknar och funderar på VARFÖR han ville lämna. Har allt fungerat runt Krizan så hade han kanske inte lämnat det nu sjunkade skeppet.

Skrivet 17 dec 2008 15:05 Gillar Modo (Ej registrerad)

Det har varit roligt att ha med Karol i laget fortsättningsvis men en målvakt som inte vill vara kvar kan inte vara bra för laget,hoppas att dom andra namnkunniga spelarna tar sitt ansvar för laget nu och att Zacke vågar visa vad han går för.Svedberg är ingen dålig målvakt kanske inte lika stor som Karol men kanske lite hungrigare.Lycka till både Modo och Karol i fortsättningen.

Skrivet 17 dec 2008 15:04 K-A.J (Ej registrerad)

Om han är så dålig,varför har han fått stått i nästan alla matcher då.Det är nog mera som är fel i laget,Det är kanske är i toppen man ska börja leta.Modo har ju tappat på juniorsidan också,vi som var bäst för ett antal år sedan.

Lycka till MoDo

Modo för alltid

Skrivet 17 dec 2008 15:00 Kåka! (Ej registrerad)

Lycka till vår älskade Guldmålvakt Krizan.

Lycka till vår nye Guldmålvakt. Du kommer att föra oss till ett nytt Guld. Zacke, Zacke, Zacke.

Skrivet 17 dec 2008 14:58 Sten Hård (Ej registrerad)

Ja, vad ska man säga? Man slutar aldrig att förvånas, hoppas att man nu satsar fullt ut på Svedberg så kanske man kan hänga kvar utan att kvala iaf. En bra målvakt utan backar är som en bra back utan målvakt, dom är beroende av varandra för att det ska fungera, men det kanske sänder lite signaler till de andra som underpresterat i laget - som att ingen sitter säkert, ja visst ja förutom någons son då......God Jul, tack och lycka till Karol!

Skrivet 17 dec 2008 14:58 Micke (Ej registrerad)

Ingen kan ta ifrån han SM-Guldet, men det är ohållbart med att en spelare dränerar resten av laget på energi, detta skulle ha skett redan efter förra säsongen.
Det värsta är att jag inte tror Zacke räcker till. Lägg ett bud på Norrena för den här säsongen kosta vad det kosta vill, det kostar att missa slutspel/åka ur ochså.

Skrivet 17 dec 2008 14:55 Erik (Ej registrerad)

TACK FÖR ALLT!!!!

Skrivet 17 dec 2008 14:51 Hehe (Ej registrerad)

Men vi kommer huvudsakligen minnas alla hans dåliga :D

Skrivet 17 dec 2008 14:38 Johan (Ej registrerad)

Största problemet i Modo, är Ecke Jerka, och Bengan. Få bort dessa herrar från arenans och klubbens yta så ska ni se att allt kommer gå så mycket bättre.
Tack för allt Krizan kommer sakna dig.....

Nu håller vi tummarna för Zacke allihopa!---> visa nu att du är frälsaren ;)
Ha en trevlig förtsättning av dagen alla.

Skrivet 17 dec 2008 14:37 Åke (Ej registrerad)

Helt klart nu blir det fritt fall för MoDo. Krisen i målet är borta men krisen bland backar och forvards är kvar. Backar som tjänar multum per månad åker runt som primadonnor på isen och låter målvakten göra deras jobb. Forvards som varken jobbar frammåt eller bakåt. Men börjar man att bli gammal som många modoiter börjar bli så kanske man inte har något sug kvar.
Kvalserien nästa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrivet 17 dec 2008 14:31 Björklövare (Ej registrerad)

Jag har förståelse för att han får lämna klubben, i ett lag måste det finns harmoni och respekt. Kan man inte leva upp till det utan kör sitt eget race och gör sig ovän med dom flesta i föreningen samt sprider negativa vibbar, ja då måste man få bort den.

Han verkar inte vara i harmoni med sig själv när jag sett han 2 ggr live plus på tv, så ett nytt avstamp kan nog vara bra för han.

Zacke har jag sett många ggr i år i lövens kläder och Svedberg 1 gång i Huddinges kasse.
Båda har imponerat i allsvenskan och ger man dom förtroende som håller dom nog också i Elitserien, ett ettablerat namn behöver inte vara nyckeln till framgång.
Zacke står kanske lite för mkt på knä och bör jobba med med det, Svedberg stod upp lite mer och är lite större, så jag hoppas att det vänder med dom målvakterna för Modo och kanske känner dom etablerade spelarna att dom måste ta i lite mer och hjälpa dom "orutinerade" målvakterna och sprider då positiv energi

Ni får gärna låna oss lövare lite spelare

Skrivet 17 dec 2008 14:31 Realist (Ej registrerad)

Har sett alla matcher förutom 2 st. och jag kan säga att de flesta av dem så var det bara Krizan som visade lite kämpatag. Att de nu gör sig av med honom kan ju se lite märkligt ut och behåller flera backar som skulle hellre spelat i div. 2. Bara Timander som håller världsklass och Viktor som är bra och kommer att bli bästa back genom tiderna men Jonsson och Hållberg är mest skadad och man kan ju förstå att de inte kanske kan ge allt då de är någotsånär speldugliga. Resten av backarna håller inte elitserieklass. Krizan var väl inte nog så målfarlig med bara ett mål under alla matcher han spelat i Modo så därför var han väl ingen matchvinnare. Han kan väl inte begära att utespelarna ska åka runt som dårar och göra mål och han ska bara stå där nere och vara i vägen för pucken och inte hjälpa till i anfallszon? Eller är det så att spelarna ville bli av med honom och spelade därefter så att han skulle få det så omöjligt som det bara går? Får se efter Jul om det blivit något bättre.

Skrivet 17 dec 2008 14:28 Direktör J (Ej registrerad)

Nu kommer Modo att gräva sin egen grav
Zacke i målet rena rama hålet !
Låt Svedberg göra jobbet
Tack för allt du gjort för Modo Krizan !

Skrivet 17 dec 2008 14:27 Per (Ej registrerad)

Zacke!!!

Skrivet 17 dec 2008 14:22 Heja Karol (Ej registrerad)

Vilket skitsnack om Karol, han ÄR en bra målvakt och han har gjort väldigt mycket för MODO.

Lycka till Karol

Skrivet 17 dec 2008 14:13 Pertan (Ej registrerad)

Varför får man inte säga vad man tycker utan att bli "omöjlig" för föreningen?
Diktaturen MODO eller?
Klubben uppger att kontraktet bryts för att Krizan inte "följt de ramar och riktlinjer som finns för alla i föreningen." Vilka är dom ramarna och riktlinjerna? Tala om det för alla Ecke så att vi får veta om vilka regler ni har i föreningen för spelarna.Det kan väl inte enbart bestå i att man talar med media? För en gångs skull kan det kanske vara "raka puckar" från föreningen och inte alla dessa snedskott hela tiden.

Skrivet 17 dec 2008 14:10 Jens (Ej registrerad)

Till alla som försvarar Krizan:

Har ni glömt att han själv sagt att han vill bort från Modo? Vill vi verkligen ha en målvakt i Modo som inte själv vill vara kvar? Man vinner och förlorar som ett LAG

Skrivet 17 dec 2008 14:09 MoDo Keps (Ej registrerad)

Om nån på fullt allvar tror att det kommer att bli bättre utan Krizan i mål så tänk om! En målvakt kan inte göra alla mål i ett lag, en målvakt ska ha hjälp av sina backar. Dessa problem är kvar även efter det att Karol lämnar oss.
Problemet ligger inte helt hos Karol, det är nåt annat som är ruttet. T. ex.
Lägg in en vitlök i kylskåpet, låt den ligga där över natten, ta ut vitlöken nästa dag, lukten har satt sig i allt som är i skåpet...
Det krävs med andra ord en storstädning av nämda skåp. Hur ser det ut i skåpet hos MoDo. Två duktiga spelare har på kort tid lämnat MoDo...är det på grund av lukten...kanske dags att kasta ut vitlöken och städa riktigt.

Skrivet 17 dec 2008 14:09 #72 (Ej registrerad)

Ojoj. Tråkig situation som uppstått och jag anser att laget är viktigare än jaget. Hur som helst så har Krizan varit en favorit för mig och jag tycker inte att Zajkowski eller Svedberg håller måttet som förstemålvakt i längden. Blir det dessa två som ska vakta buren resterande matcher i elitserien så ser jag fram emot kvalserien med spänning och får tillbaka 80 talsvibbarna med kvaldraman....Jag väntar också på att fler förändringar görs eller är många nätskribenter här på allehanda helt okunniga om hockey som klankat ner på de utländska nyförvärven t ex som bänkas match efter match och inte gör så många poäng....eller de namnkunniga spelarna med nhlmeriter...Ska bli mycket spännande fortsättningsvis att följa KRIZlaget MoDo och hur hockeylaget klarar sig framöver, och vilken målvakt som kommer att värvas som förstemålvakt säsongerna framöver. Tack Karol för dina insatser och lycka till! Oavsett om MoDo spelar i elitserien eller ev kvalserie, eller åker ur så är det likväl laget nr1.

Skrivet 17 dec 2008 14:06 AN (Ej registrerad)

mycket bra sakt gå där med slips kavaj ock säja ditt o datt de gå bra nä avgå nuuuuuuuuuuuuuuu

Skrivet 17 dec 2008 14:05 Mats (Ej registrerad)

Vilka matcher är det du har sett då månntro? Försäsongsmatcher eller kanske hans matcher i Björklöven? För i Modo har han då inte visat att han är något förstemålisämne.

Skrivet 17 dec 2008 14:03 Målvaktstränaren (Ej registrerad)

Dags att släppa fram Niklas Svedberg. Han har gjort stordåd i Allsvenskans sämsta lag Huddinge de senaste månaderna. Svedberg är en bättre skolad målvakt än Zacke och håller mycket högre lägstanivå.

I Svedberg har vi en garanterad framtida stormålvakt och kan vi hålla kvar honom i föreningen och ge honom chansen i Elitserien, så ser framtiden ljus ut för Modo på målvaktssidan.

Värsta scenariot vore att köpa in ytterligare en dyr utländsk målvakt som är i slutskedet av sin karriär. Risken är att vi i så fall på sikt tappar både Zajkowski och Svedberg. Hellre bör man lägga pengarna på att hitta en spelskicklig back. På målvaktssidan ser det faktiskt väldigt bra ut...

Skrivet 17 dec 2008 13:59 Pantern (Ej registrerad)

Det är för bedrövligt en av få spelare som i alla fall försökt
tycker att nr 4 & nr 35 borde få sparken på stående fot efter allt dräll
totalt talanglösa kan inte rensa framför mål inte slå ett första pass det är tragist. Jag kan ha översende med att unga backar gör mistag men inte av så kallade etablerade backar Sedan har vi ju nr 5 & 18 som är skadade hela tiden det håller innte på denna nivån.

Skrivet 17 dec 2008 13:55 Eric (Ej registrerad)

Någon bättre målvakt än Krizan lär vi inte ha denna säsong. Svagt och fegt av MoDo Hockey att man inte väljer att se eller kommentera anledningen till att Krizan går. Han har ju aldrig varit sen med att visa sitt missnöje, men det kan ju också ses som en fördel att det finns sådana kanariefåglar, som talar om när saker inte fungerar.

Tack, Karol Krizan, för din tid i MoDo.

PS. I MoDo lär man väll antingen blunda eller lägga pannan i djupa veck inför problemen just nu. Man kanske borde fundera på om man inte är lite hemmablind och borde ta in hjälp utifrån?

Skrivet 17 dec 2008 13:55 Kentaro (Ej registrerad)

Tycker att föreningen gjort alldeles rätt, det går inte att leva på gamla meriter, även om laget heter Modo, eller vad man nu heter. Ett klockrent beslut. Det kommer att svida, men inse begränsningen. Det är bara att rätta in sig i ledet, och bli ett lag igen. Kul att se att det är stake i föreningen.

Skrivet 17 dec 2008 13:44 Anna (Ej registrerad)

Nu kanske folket förstår att laget inte bara bestod av Krizan. Som det verkade i vissa matcher så var det ju bara han som hade någon som helst anda att vilja vinna. Syftar lite på matchen 14/12 MoDo-HV71. Förj*****t, men Krizan kämpade på som f*n....

Skrivet 17 dec 2008 13:42 Larsson (Ej registrerad)

Detta var tyvärr nödvändigt. Man kan inte ha kvar en kille i laget som förstör lagandan och som bara kör sitt eget raze! Krizan ska ha all kredit för vad han gjort för MODO Hockey de år han varit i laget, men nu kör vi på utan honom. Förhoppningsvis kan detta få de andra spelarna att ställa upp för Zacke eller Svedberg och på så sätt förbättra försvarsspelet. Framåt kommer alltid chanserna!

Skrivet 17 dec 2008 13:41 SeSSaN (Ej registrerad)

Som andra skrivit, nu kommer det bli fritt fall för MODO, hade man inte haft Krizan hade man legat under kvalstrecket för länge sedan!!!

Det är tack vare han som laget är där det är och inte längre ner...

Som många andra så kommer alla fans at sakna han enormt i mål, för det finns ingen som krizan i mål, men det finns en hel uppsjö med utbytbara spelare som borde fått sig en ordentlig tankeställare när hans första uttalande las fram i media och som han själv säger:

HAN KAN INTE GÖRA MÅLEN OXÅ...

Skrivet 17 dec 2008 13:36 PpP (Ej registrerad)

Jag håller med dej, fort som bara den innan Linkö.... gör det.

Skrivet 17 dec 2008 13:34 Aldrig mer MoDo! (Ej registrerad)

Holmberg utser en syndabock !
Kanske störste syndabocken heter Holmberg och borde gå först!
Det blir som sagts tidigare kvalserien.
Innan dess borde fler syndabockar presenteras och elimeneras från denna anrika men nu ack så skamfilade förening! God Jul Karol och tack för att du vågar reagera till skillnad från det "brödraskap" bestående av nedvarvande och mätta före detta elitseriespelare som MoDo idag utgörs av!

Skrivet 17 dec 2008 13:34 Morgan Pålsson (Ej registrerad)

När släpps biljetterna till kvalserien?

Skrivet 17 dec 2008 13:27 Ida (Ej registrerad)

Jag sitter och läser ala era komentarer och fattar inte en sak. Ni klankar ner på Michal Zajkowski som varje gång han fått chans tagit och gjort bra av den! Nästan varje gång han stått i mål så har vi vunnit...
Skäms på er !

Skrivet 17 dec 2008 13:24 VIP-are (Ej registrerad)

Krizan fick klä skott för sitt utalande om sina lagkamrater.Det är att beklaga att inte någon i ledningen agerade i samma riktning tidigare
för jag tror att Krizans uttalande har gjort verkan.
Svedberg första målvakt eller fritt fall??????????

Skrivet 17 dec 2008 13:22 Vårbybo (Ej registrerad)

Det borde väl ändå karnske vara bättre att rensa upp bland våra backar. Många av deras bäst före datum gick nog ut på andra sidan atlanten.
En och annan gubbe i styrelsen skulle kanske inte må dåligt av att byta jobb.

Skrivet 17 dec 2008 13:22 marcus (Ej registrerad)

kvalserien då! Det är ju krizan som har räddat modo ifrån att förlora med 2 siffrigt flera matcher i höst! tack för guldet iaf

Skrivet 17 dec 2008 13:18 MODOIT (Ej registrerad)

Tycker det är tråkigt och oprofesonellt av Ecke och skylla allt på Krizan!
Fredde Andersson har ju hela tiden emot arbetat Krizan och det vet jag och det är inget skitsnack.
Sen att Krizan varit ostabil vet vi ju
Kolla upp backarna och hur har hela laget varit?

Är det nån som varit bra i laget?
Eller ska vi glömma allt bra Krizan har gjort!
Lycka till Karol och Zacke!

Skrivet 17 dec 2008 13:16 Christmas Carols (Ej registrerad)

Tack för guldet, hoppas att du hittar ett lag som du kan växa ännu mera i.
Lycka till.


Skrivet 17 dec 2008 13:15 Mats (Ej registrerad)

Otroligt tråkigt men på ett sätt förståeligt. Krizan är och förblir den störste målvakten i klubben genom tiderna. Alla hans fantomräddningar och matchräddande uppvisningar kommer att ligga kvar i minnet för lång tid framöver. Synd bara att det skulle sluta på det här sättet och att han inte kommer att hedras som sig bör.

Blir intressant att se om Zacke kan skärpa sig nu eller om han hellre vill öppna båsdörren även i fortsättningen.

Skrivet 17 dec 2008 13:14 ekå (Ej registrerad)

Helt naturlig åtgärd! Hoppas detta blir början till en konstruktiv genomgång av hela "firman MODO hockey" med åtföljande ändringar!
/ekå

Skrivet 17 dec 2008 13:12 mss (Ej registrerad)

undra vem som kommer då eller modo våga satsa på zacke....

Skrivet 17 dec 2008 13:11 Niclas (Ej registrerad)

Det var nog lika bra det här..

Tack för guldet dock..

Skrivet 17 dec 2008 13:11 Lumber Jack (Ej registrerad)

Ojdå! Nu är det kriz, vi är helt utan målvakt!

Skrivet 17 dec 2008 13:11 Kajan (Ej registrerad)

Ja huvvaligen. Om det har gått dåligt tills nu så är det bara Fritt fall att vänta. Hur skall ett lag som felar på alla punkter kunna hindra motståndarna att kunna få iväg skott på dessa målvakter. Kan inte gå mer än åt skogen. :(

Kommunen får nog behålla kranarna i hamnen för att kunna lyfta upp all torsk som det kommer att bjudas på nu.

Skrivet 17 dec 2008 13:06 SvallsModoit (Ej registrerad)

Värva Norrena fortare än kvickt!!

Skrivet 17 dec 2008 13:04 CL (Ej registrerad)

Äntligen så kanske Zajkowski får visa vad han går för.

Skrivet 17 dec 2008 13:00 Bosse o Lillian i Sälen (Ej registrerad)

Vi kommer att minnas alla de fina matcher vi sett med Krizan i målet

Skrivet 17 dec 2008 13:00 CS (Ej registrerad)

Säger som Fylking skulle sagt: "Äntligen!"

Skrivet 17 dec 2008 12:59 Birgitta (Ej registrerad)

Nu är det bara hoppas på en bra ersättare, det går inte ha en målvakt som står på knä halva matchen. Men med Modos försvarsspel kanske det är egalt.

Skrivet 17 dec 2008 12:58 afro-dite (Ej registrerad)

Lycka till i fortsättningen Karol, hoppas att det vänder för dej !

Skrivet 17 dec 2008 12:57 Tomten (Ej registrerad)

Utan krizan blir det kris minsann.
Fast detta blir chansen för Zacke,
att vis han är värd en hacke
Han ser till att Modo vinner,
och att streckångesten försvinner

God Jul alla Mopofans önskar tomten.

Skrivet 17 dec 2008 12:56 Fago (Ej registrerad)

Det kanske är på tiden, vi kan inte leva på gamla meriter och ha kvar en målvakt som var bra förra året.. platsar man inte så ska man inte vara kvar heller, så enkelt är de. Hoppas Zajkowski slår igenom nu då. :)

Skrivet 17 dec 2008 12:56 Roger (Ej registrerad)

Michal är bra oxå....Ge han en fet chans så kommer han att ta den och han kommer lyckas

Innehåll

Annat innehåll


Sök (Sport)

luft 200x10
luft 200x10
luft 200x10
luft 200x10
luft 200x10
luft 200x10

Kontaktinformation