Foppa: "Tråkigt att avsluta såhär"
Peter Forsberg gjorde antagligen sin näst sista match i karriären mot Södertälje. Hans Modo förlorade och missar därför slutspel. Därmed verkar Forsberg få avsluta karriären med ett riktigt bakslag.
Modo dominerade inte mot Södertälje trots att de, till skillnad från SSK, hade allt att spela för. Istället var det hemmalaget som var hetast på plan. Peter Forsberg hade några bra byten mot slutet av matchen men var långt ifrån nöjd med sin insats.
– Jag har spelat dåligt i flera veckor. Jag kan inte skylla på någon annan, säger han.
Matchen mot SSK, som Modo förlorade med 2–3, kan ha varit hans sista i karriären.
– Ja det är riktigt tråkigt att avsluta såhär. Känns bittert såklart.
Han erkänner att Modo inte gjorde någon bra match och att de mot ett avsågat Södertälje borde vunnit. Någon fortsättning på karriären ser han inte heller.
– Tråkigt att sluta såhär, kanske inte som jag hade tänkt mig. Men jag och laget får skylla oss själva. Jag ska ta en funderar på hur det blir men jag tror inte\~på någon fortsättning, sade Forsberg.























Senaste kommentarerna:
Skrivet 23 mar 2010 18:55 Jh (Ej registrerad)
Foppa platsar i modo om han så är halt o lytt,så fort han är med i laget så presterar alla andra 100%.
Vore bra om han ville ställa upp nästa år också även om han själv bara vill kliva in i en 4e kedja till att börja med , hans inställning är guld värd för hela laget!
Ha kul och lattja i en 4e line med Hinote!
Skrivet 21 mar 2010 18:56 center (Ej registrerad)
Jag har sagt det förrut
Foppa är slut
Åk inte där å vela
sluta nu att hockey spela
du kan inte göra mer
sluta nu vi ber.
Skrivet 19 mar 2010 15:59 gidde (Ej registrerad)
Inget att fundera på Foppa! Bara bita ihop och bärga hem SM GULDET med MO-DO nästa år. Sen får du vila mvh gidlöv
Skrivet 18 mar 2010 13:14 Peter (Ej registrerad)
Hoppas alla vill spela i höst igen.. De kanske gör det om de lovar att de får lite betalt och inte måste spela gratis som detta år.
hejja modo
Skrivet 14 mar 2010 17:31 Jarl (Ej registrerad)
Är det sant att Foppa inte har nåt SM-Guld?
Läste om det på stan, en stor banderoll, men tänkte att det inte kan vara sant.
Skrivet 14 mar 2010 17:28 Hogg (Ej registrerad)
Ingen större överraskning att Modo inte gick vidare. Timrå, däremot - dom kan man lita på.
SM-Guld Timrå IK? Ja, fullt möjligt.
Skrivet 14 mar 2010 16:37 hihi (Ej registrerad)
tikare (Ej registrerad) skrev: TIMRÅ IK TILL SLUTSPEL , kan det bli bättre ?
ja dom ha hamnat div ett där dom hör hemma
Skrivet 13 mar 2010 23:22 tikare (Ej registrerad)
TIMRÅ IK TILL SLUTSPEL , kan det bli bättre ?
Skrivet 13 mar 2010 16:58 Mumintrollet (Ej registrerad)
Hur är det möjligt att spela så otroligt dåligt när det gäller. Med våran trupp ska vi vara i en sm final i år och nu är vi sämre än Timrå. Tydligen kommer man längre med ett hjärta som brinner för sporten än ett gäng som tror att allt löser sig bara Peter är på isen. Vad tusan hände med "the hart of Hockey".Känns snarare som en hjärtattack.Tvärstopp liksom!!! Jag menar det var ju inte direk Detroit vi mötte utan Södertäljes juniorer.Tydligen vinner man inga matcher genom att åka runt och gnälla på dommaren. Hur ska det gå nästa år det törs man ju inte ens tänka!!
Skrivet 13 mar 2010 12:25 modofan (Ej registrerad)
Sundsvalls-Loke (Ej registrerad) skrev: tony skruvmejsel du har så rätt glasprinsen visade det rätta virket när han ska sluta spela. Det är det bästa som hänt på länge en surare och osjystare får man leta efter. Tack och lov att dom inte får förstöra slutspelet.
för det kommer att luleå att göra för paddorna !!
Skrivet 13 mar 2010 12:11 Sundsvalls-Loke (Ej registrerad)
tony skruvmejsel du har så rätt glasprinsen visade det rätta virket när han ska sluta spela. Det är det bästa som hänt på länge en surare och osjystare får man leta efter. Tack och lov att dom inte får förstöra slutspelet.
Skrivet 13 mar 2010 11:58 modofan (Ej registrerad)
många småglin som inte har växt ur blöjan som kommenterar peter,tycker han är skit mm,dom vet nog inte vad hockey är? för det första så snittar karln över 1 poäng per match och det har han gjort i 20 år vilken annan elitseriespelare har det snittet,ingen i dagens elitserie iallafall,sen är han ju den hårdaste och tuffaste spelare vi har haft nånsin,murray kan nog slänga sig i väggen i att vara sveriges tuffaste se bara på den här http://www.youtube.com/watch?v=J6at1SXvsfY&feature=related synd bara att dom inte tog sig slutspel för nu finns inte och jag menar inte nån profil kvar skriva om och se i slutspelet,petrasek,abbot,järnkrok mm är ju lika intressant som att se målarfärg torka,nä vi får nog vänta tills faan avlöser oss innan vi får någon ny supersjärn som peter i svensk hockey tyvär!!
Skrivet 13 mar 2010 11:03 Tony Skruvmejsel (Ej registrerad)
Vaa faaan. Här har man varit bortrest ett par dagar och tänkte ladda för slutspel. Vad får man höra när man kommer hem? Vårat övermätta stabbiga kära Modo förlorar???? mot ett Tälje med 6( SEX!!!) ordinarie spelare borta. Det ska inte vara möjligt. Man tok skäms. Oj vad Timråiterna ska gotta sig. och varför ska inte Foppa spela ikväll. Passar det inte nu när guldchansen försvann lika fort som en trimmad golfbil....
Skrivet 13 mar 2010 11:02 John (Ej registrerad)
Forsberg! Du är otrolig på hockeyplan! Du var en av de bästa i elitserien efter din comeback! Kör en säsong till om suget finns där!
Skrivet 13 mar 2010 08:47 Gillar hockey, oavsett. (Ej registrerad)
Thats it! Världen går inte under, blicka framåt! Snart en ny säsong på gång. Ta lärdom av vad som gick snett. Synd att Modo inte tar tillvara de ungdomar som är på frammarch, inte bara i sin egen förening. Ö-vik har fler lag. Vidga vyerna, lycka till ikväll.
Skrivet 13 mar 2010 06:32 Tore Öqvist #27 (Ej registrerad)
Tack "Tällvattnet" det var bästa och klokaste inlägg jag läst på mycke länge, tänk om fler kunde resonera som du gör.
Skrivet 13 mar 2010 06:27 Tore Öqvist (Ej registrerad)
Revansch 09/10 my ass
Skrivet 12 mar 2010 23:28 dark (Ej registrerad)
Folk är så jävla dumma som säger "tack peter och macke för att ni räddade modo från kvalspel" dom är vuxna människor och det är säkert ni som kommenterar så oxå.. hade ni så dåliga pappor så ni måste hylla nån jäkla hockeyspelare ist?
PATETISKT!
Skrivet 12 mar 2010 22:55 Modoärbäst (Ej registrerad)
Hoppas Foppa, Näslund och gänget fortsätter ett år till för ni behövs! Ni drar publik inte bara till Ö-vik utan även till de andra orter där ni spelar. Hoppas även att ni spelar sista matchen mot Rögle för annars känns det som ni smiter undan. Hoppas se ett laddat Modo spela en bra match på lördag så att det trots allt blir ett värdigt slut på säsongen!
Skrivet 12 mar 2010 20:46 Spiken (Ej registrerad)
Peter Northug får vinna 20 guld medaljer i rad, Helena Jonsson får gråta krokodiltårar. I could not care less. Lidas, Sedinarna o Bäsckström får åka ut i OS kvarten, Sverige o Zlatan missar EM, VM you name it!!!!!
Just bullshit.
Men när MoDo torskar, o torskar ett slutspel då stannar världen, då är det knappt värt att leva längre.
Skrivet 12 mar 2010 19:53 MoDoforever (Ej registrerad)
Nä, inte kommer Foppa lägga grillorna på hyllan än. Tänk Foppa och Näslund inför nästa säsong med Sundström. Nu har dom kommit in i ett läge med bara massa krav på sig. Inför nästa säsong kommer dom fulltränade och motiverade till tusen och för Modo till slutspel. Foppa är den största som svensk hockey har tagit fram och Näslund ligger som tvåa. Jag har njutit att se dom spela tillsammans.
Skrivet 12 mar 2010 19:36 Tällvattnet (Ej registrerad)
Jag är Timråit men har ändå feeling för 0ch respekterar Modo. Foppa är hedervärd, ställde upp för sitt älskade Modo men det bar tyvärr inte ända fram. Det var dock inte Foppas fel. Ni som kallar Foppa för floppa måste besitta ett stort behov av att hävda er eller sakna insikt. Foppa är utan tvekan en av världens genom tiderna hockeyspelarna. Definitivt ingen flopp.
Skrivet 12 mar 2010 18:56 SAIK-ante (Ej registrerad)
Som vanligt är Foppa (med hjälp av diverse 'förstå-sig-påare') hårdare mot sig själv än han bör vara. För fasen, innan Forsberg och Näslund hoppade på var MODO på väg mot kvalserien, men helt plötsligt var det ett lag som seriöst kandiderade för en slutspelsplats.
Dessutom får man nästan rysningar när man ser Foppa trolla bort folk på isen och lägga magiska passningar, och jag är inte ens ett Modo-fan! Tror killen har åtminstone en säsong kvar om han vill. Frågan är nog snarare resten av laget...
Skrivet 12 mar 2010 18:49 Olsson (Ej registrerad)
Tack Peter Forsberg och Markus Näslund för ytterligare en elitseriesäsong 2010/11. Ni räddade Modo!! Framtiden ser inte så ljus ut på juniorsidan. Sveriges bästa plantskolan finns inte längre.
Skrivet 12 mar 2010 18:25 Sven (Ej registrerad)
Det behöver inte vara slut än Peter! Förstår om det känns tungt just nu ( det är det ju för oss alla modoiter ) Men bestäm inget NU. Är du fri från skador och det är bra i övrigt kan det vara helt annorlunda fram mot sommarn, FUNDERA lite till. Det brukar ju börja röra på sig med värvningar ganska snabbt. Tror MoDo måste börja titta på Svenska spelare som gjort bra ifrånsig i andra elitlag eller allsvenskan. Kanske kommer det någon hem från NHL. Eventuellt finns det juniorer som vill upp. Säsongen 2010 är slut men nu bryter vi ihop och reser oss till nästa!
Skrivet 12 mar 2010 17:33 Filosofen (Ej registrerad)
Jag säger bara en sak:
http://tinyurl.com/ybqgsnn
Skrivet 12 mar 2010 15:40 STOR JÄMTEN. (Ej registrerad)
Tack Peter Forsberg och Markus Näslund för denna tid som har varit.
Med ert MoDo.
Synd bara att sagan fick ett tråkigt slut.
Jag hade önskat att ni båda fick avsluta med ett SM GULD för MoDo.
Peter avsluta karriären i NHL med ditt gamla lag COLORADO.
Det kommer att göra dig gott, jag vet och du vet att du inte vill avsluta hockey på detta vis.
Ett tips nu till Modos Styrelse satsa nu på juniorerna. titta bara på DIF, Skellefteå och Brynas. Dom har verkligen lyckats med detta.
Skrivet 12 mar 2010 14:53 Erik, Östersund (Ej registrerad)
Visst är det tråkigt. Men MoDo var inte nog bra i år. Så enkelt är det.
Det som däremot är beundransvärt är att man får sina gamla produkter att komma hem, visa ett enormt klubbhjärta, ta sitt ansvar när man inte presterar och dessutom göra det gratis!
INGEN, jag säger INGEN i svensk hockey skulle göra något sådant!
All heder åt Foppa & co, trist att man inte får fram kapaciteten som finns där när den så väl behövs.
Sen ni som gnäller att de inte har gjort nog, well hockey är en LAGSPORT.
Ingen kan göra ett lag, det krävs allt från alla för att man ska lyckas och där har MoDo misslyckas.
Som tur är så är laget i mitt hjärta kvar, även om Färjestad inte kommer vinna SM-guld i år.
Däremot skulle jag aldrig få för mig att spy galla, spotta eller komma med rent idiotiska kommentarer om tex. Jesper Mattsson inte levererar fullt ut hela tiden.
Vissa verkar behöva lära sig en hel del folkvett, men det har MoDo-klacken ( och TIK ) visat tydligt att det är en bristvara.
Skrivet 12 mar 2010 14:26 Greger (Ej registrerad)
Modo är så j*vla dåligt, kan inte spelarna bli återbetalningskyldiga och kan inte rävlyan byggas om till en... etanolfabrik?
Skrivet 12 mar 2010 13:32 #72 (Ej registrerad)
Men din lägsta nivå är bra mycket bättre än somligas högsta nivå!! Jag tycker det varit storstilat att Foppa spelade denna säsong precis som Macke. Har uppskattat varje byte ni gjort på isen och er vinnarattityd. Jag beklagar verkligen att ni inte fick uppleva ett slutspel. Ni två har också sannolikt ceremonier att se fram emot i Denver och Vancouver för vad ni har presterat på andra sidan Atlanten. Det om något är stort och då ska jag återigen ta plats i fåtöljen och njuta av att se er hyllas. Om ni nu båda blir hockeypensionärer så får man tacka för 20 underhållande säsonger och att ni nu närmast får en behaglig vila.
Skrivet 12 mar 2010 12:31 vän av hockey (Ej registrerad)
Det var inte foppas och näslunds fel att vi inte klarade slutspel, ja hoppas att foppa kör en säsong till, bara han kommer över besvikelsen så är nog hockey viktigt för honom. bara modo fixar en tränare värt sitt namn, och fixar en fjärde femma med juniorer, så tror ja att modo behåller sina stjärnor och är med och slåss om sm-guld nästa år.
PS kolla med challe berglund han är värd sitt namn.
Skrivet 12 mar 2010 12:29 Björnhannen Långsele (Ej registrerad)
Nu är det dags att MODO släpper in sina juniorer,som Brynäs gjort så framgångsrikt.De har ju en hel juniorkjedja i år. Det bör fler lag i ES göra. Allt för svensk hocheys bästa.
Skrivet 12 mar 2010 12:11 Ord ifrån hjärtat. (Ej registrerad)
Herregud, jag blir tårögd av detta. Verkligheten är för tung just nu.
Peter Forsberg, snälla sluta vara så självkritisk. Du är elitseriens bästa spelare och du har hjälpt Modo så helvetiskt mycket, alla dar i veckan.
Utan dig och Näslund hade vi varit i kvalserien nu. Ni va dom enda (+#36,#48) som visade vilja och hjärta för klubben denna säsong. Ni är så guldvärda, å jag tycker att du Foppa, ska ta och fundera rejält...FORTSÄTT! Du har mer att ge i ishockeyn, de vet du nog själv också.
Du är Gud, trots att Modo Hockey tyvärr inte tog sig till slutspel.
The one and only, peter forsberg.
Skrivet 12 mar 2010 12:07 73:an (Ej registrerad)
Det Pratas bara om 70-talisterna i Modo, men de som kommer underifrån och som har fått chansen håller ju inte måttet i ES och modo, ta en som Molinder mfl-, han kommer att ju att ha problem att platsa i Allsvenskan.
Skrivet 12 mar 2010 12:07 pl (Ej registrerad)
skulle inte vara alltför oväntat om peter dyker upp i nästa års trupp, modo eller nhl???
Med ett sådant hjärta för hockey och modo och att han nu är friskt i kroppen (vad vi vet) kommer han att vara dominant under nästa år med en riktigt tränad kropp och att avsluta sin karriär med att nästan vunnit allt kommer forsberg att vilja ta SM guld nästa år
fortsättning följer
Skrivet 12 mar 2010 11:39 ubbe (Ej registrerad)
Nu måste du väl sluta peter.Du säger att du är dålig i varje intervjuv.Då är de väl bättre att lägga skriskorna på hyllan.Man måste inse att de finns ett slut i allt..Du har varit en gudomlig hockeyspelare,Älskat att titta på dej.Men de kan sluta i att du få en tråkig stämpel på dej..Och folk glömmer dinna enorma framträdande på rinken..
Skrivet 12 mar 2010 11:17 Öviksbo med Timråhjärta (Ej registrerad)
I brist på bättre språk: Men vad fan?!
I modern tid finns det få som Markus Näslund och ännu färre som Peter Forsberg. De, och framför allt deras inställning och stora hockeyhjärtan saknar motstycke och jag har all respekt för dem som idrottsmän. Vem som helst här inne fattar väl (om jag inte helt missbedömt nivån) att det inte var så här säsongen skulle sluta, så vad sägs om att göra något vettigt istället för att gnälla om det uppenbara och peka finger åt helt fel håll. Som tidigare nämnts kan Modo tacka dessa herrar för att endast skägget sitter i brevlådan. Som nummer 21 kämpat har han ingenting att skämmas för; han är trots allt inte ensam på isen även om det ibland framstår så.
Förbannat synd att det gick så här. Förbannat synd att Peter Forsberg blir utan SM-guld. Förbannat synd att folk är så trångsynta.
Vissa spelare minns man knappt under säsongen. Peter Forsberg kommer framtida generationer att prata om.
Skrivet 12 mar 2010 11:16 LUBBE (Ej registrerad)
Tack Erik Östersund:
Äntligen en vettig o genomtänkt kommentar här.
Tyvärr blir den nog som att kasta pärlor till svinen.Till en skränade hop som tror att med ett SM-guld( som nu historia) att man är Världbäst
TYVÄRR VÄXER INGA TRÄD TILL HIMLEN
Jag har under många år följt ishockey med stort intresse och kan som historia berätta att det finns klubbar som tagit betydligt flera SM-guld, dessutom flera år i rad. Kanske tänkvärt ???
Hockey är ett lagspel. Foppa o Näslund mfl hoppade in och fungerade som livboyar och lyckades hålla ett sjunkade MODOs näsa över vattenet och kvalserien.
Tack FOPPA för alla fantastiska stunder DU givit oss
Skrivet 12 mar 2010 10:58 !! (Ej registrerad)
Finns det nån stolthet så spelar alla mot Rögle! Gör det inte mer pinsam än vad det redan är! Visa stolthet i sista matchen!!
Skrivet 12 mar 2010 10:47 Micke (Ej registrerad)
Hade gnällFoppa och hans gnällpolare spelat hockey istället för att gnälla och tycka synd om sig själva så kanske det hade räckt längre. Under säsongen har man dragit på sig en massa 10 minutare p.g.a gnäll. Och i saningens namn borde det ha varit betydligt fler 10 minutare.
Skrivet 12 mar 2010 10:45 Ywonne (Ej registrerad)
Det är ju tråkigt att det blev så här. Men inte ska Peter ta på sig skulden!
Jag antar att laget känner sig trygg med Peter, och tror att han kan fixa allt!
Jag blir så trött på dessa bilder som publiceras på honom när det går
dåligt, det är han ju självklart själv också!
Bra jobbat Foppa, du är ju också bara människa!
Men det tycks finnas de som inte tror det!
Skrivet 12 mar 2010 09:55 lasse (Ej registrerad)
Ja du Foppa golfsäsongen börjar ju snart.Och Svartvadet kan ju lägga ett ett nytt plåt tak på sitt hus det är Guld värt. :=)
Skrivet 12 mar 2010 09:55 Alltid MoDo (Ej registrerad)
Kämpaglöd slår klass, så enkelt är det. MoDo har långa studer sett ut att saknat förmågan att kämpa hårt. I stället har man backat hem, säkrat upp och startat nya "systematiska" anfall i hyggligt tempo, tyvärr så räcker inte det i dagens hockey. Lycka till med lagbygget inför nästa år och hoppas att allt löser sig på ett bra sätt.
Skrivet 12 mar 2010 09:39 Big Smile (Ej registrerad)
Äntligen.......
Skrivet 12 mar 2010 09:25 Micke (Ej registrerad)
Det är inte Foppas och Mackes fel att Modo inte tar sig till slutspel. Det är snarare deras förtjänst att Modo inte hamnar i kvalserien.
Skrivet 12 mar 2010 09:14 Micke (Ej registrerad)
Slutar Foppa och Macke ser laget väldigt ihåligt ut på forwardssidan. Även om Foppa har setts bättre än så här är han fortfarande en av de bästa spelarna i det här laget och har det bästa poängsnittet per match i elitserien den här säsongen såvitt jag vet. Visst spelar säkert Foppas ålder in till viss del att han inte varit på topp i alla matcherna, men han är nog inte heller tillräckligt grundtränad på p.g.a. av alla skador de senaste åren. Spelar Foppa nästa år kanske han skulle sommarträna med bröderna Sedin. Deras träningsprogram verkar ju ge resultat. Kanske hela laget skulle köra bröderna Sedins sommarträningsprogram.
Skrivet 12 mar 2010 09:06 Erik, Östersund (Ej registrerad)
Visst är det tråkigt. Men MoDo var inte nog bra i år. Så enkelt är det.
Det som däremot är beundransvärt är att man får sina gamla produkter att komma hem, visa ett enormt klubbhjärta, ta sitt ansvar när man inte presterar och dessutom göra det gratis!
INGEN, jag säger INGEN i svensk hockey skulle göra något sådant!
All heder åt Foppa & co, trist att man inte får fram kapaciteten som finns där när den så väl behövs.
Sen ni som gnäller att de inte har gjort nog, well hockey är en LAGSPORT.
Ingen kan göra ett lag, det krävs allt från alla för att man ska lyckas och där har MoDo misslyckas.
Som tur är så är laget i mitt hjärta kvar, även om Färjestad inte kommer vinna SM-guld i år.
Däremot skulle jag aldrig få för mig att spy galla, spotta eller komma med rent idiotiska kommentarer om tex. Jesper Mattsson inte levererar fullt ut hela tiden.
Vissa verkar behöva lära sig en hel del folkvett, men det har MoDo-klacken ( och TIK ) visat tydligt att det är en bristvara.
Skrivet 12 mar 2010 09:05 Chrull (Ej registrerad)
Man kan inte laga skeppet efter Jerry och Eckes asdåliga uppträdande efter sm-guldet. Det kommer att ta tid att få modo på fötter igen. Jag hoppas att folk sluter upp runt modo och ser till att allt går rätt till från början denna gång.
Inför samma regler som in finland. Där kan man sparka spelare hur man vill om laget inte går till slutspel. Skulle vara mumma i år det.
Skrivet 12 mar 2010 08:59 Sollefteåbo (Ej registrerad)
Vilken lycka att MODO slogs ut. Nu kanske vi slipper detta ältande varje dag i TÅ om Foppa och MODO. Tack Södertälje.
Skrivet 12 mar 2010 08:55 Kramforsbo (Ej registrerad)
Modo mot Allsvenskan 2011/2012
Det här var dråpslaget mot Modo hockey som förening. Foppa och Näslund slutar, Zuccarello kanske stannar, kanske Pikkarainen också. Har Modo överhuvudtaget en första femma nästa år ?
Juniorer finns ju inga som är värda att plocka upp, eller så blir man helt enkelt tvungen att göra det nästa år. Sundström verkar iaf fortsätta men på vilken nivå kan han spela, han har inte visat någon större klass sedan skadan.
Det är bara att inse, utan Foppa och Näslund hade inte Modo haft en chans på slutspelsplats överhuvudtaget och nästa år blir det kvalserien. Om nu inte Modo mot all förmodan skulle lyckas göra några riktiga toppvärvningar, men varför skulle man lyckas nu.
Spelare som förmodligen lämnar/slutar
Foppa, Näslund, Pikkarainen, Svartvadet, Zuccarello, Hinote, Green. Känns som halva laget försvinner nästa år och det är inga dussinspelare heller. Det blir omöjligt att ersätta alla dessa varpå Modo åker ur Elitserien nästa säsong.